Op 16 en 17 september vonden de Dutch Interior Days plaats bij Dutch Interior te Barneveld. Zo'n 250 nationale en internationale klanten genoten van de collectiepresentaties van de merken Eleonora, By-Boo, Sevn en Urban Cotton, ontdekten de laatste ontwikkelingen en genoten van de welbekende Dutch Interior gastvrijheid. Tijdens het evenement konden de bezoekers ook al een glimp opvangen van de uitbreiding van het Experience Center én de introductie van een nieuwe printer en nieuwe materialen bij het merk Urban Cotton.
Tijdens de Dutch Interior Days werd de focus gelegd op de nieuwste producten en trends. De combinatie van alle merken binnen het bedrijf resulteerde in een samenhangende en goed doordachte collectiepresentatie in de showroom.
Wat betreft kleur springt de kleur burgundy er bij By-Boo echt uit, naast de warme aardetinten die al enkele seizoenen de boventoon voeren. Deze waren eerder te zien tijdens de voorjaarscollectie en blijven populair in de huidige interieurtrends. De verlichting speelde dit seizoen bij By-Boo eveneens een grote rol en bleek één van de best presterende productcategorieën. Organische vormen blijven gewild en passen perfect bij de natuurlijke materialen die veelvuldig in de nieuwe collectie worden gebruikt, in zowel meubels als in verlichting en decoratie.
Eleonora presenteerde onder andere een reeks nieuwe tafels, kasten en zitmeubelen in licht eikenhout; een materiaal dat perfect aansluit bij de trend van natuurlijke, rustige interieurs. Daarnaast werden diverse kastenprogramma's onthuld, die verkrijgbaar zijn in meerdere tinten. Een bewuste keuze werd gemaakt om bij zitmeubelen afstand te nemen van opvallende kleuren. In plaats daarvan kiest Eleonora voor rust en balans in zowel kleurgebruik als ontwerp, waardoor de meubels een tijdloos design hebben en passen in uiteenlopende interieurstijlen.
Uitbreiding Experience Center
Een van de grootste onthullingen tijdens de Dutch Interior Days was de uitbreiding van het Experience Center met maar liefst 2000 m². De bezoekers konden al een glimp opvangen van deze nieuwe ruimte, waar momenteel druk verbouwd wordt. Het resultaat is een frisse, lichte showroom met een nieuw type verlichting en een fris licht plafond, waardoor de collecties weer op een hele andere manier tot hun recht komen. Deze uitbreiding is niet alleen bedoeld om de groeiende collectie te kunnen presenteren, maar ook om meer variatie in settings en woonstijlen te creëren rondom de verschillende meubelstukken.
Nieuwe printer
Het hoogtepunt van Urban Cotton is een gloednieuwe printer in het eigen atelier, die eindeloos veel mogelijkheden biedt en bovenal zorgt voor een haarscherpe en levensechte kwaliteit. Naast de art prints en wandkleden voegt Urban Cotton met de komst van de nieuwe printer ook een nieuw materiaal toe, namelijk glas. Dit materiaal laat kunst weer op een totaal andere manier tot leven komen. Onder de art prints zijn het vooral de verschillende nieuwe houten en acryl lijsten die nieuw zijn binnen de collectie.
Kick-off twee nieuwe vertegenwoordigers
Dutch Interior zet een stap voorwaarts in het klantcontact met haar Nederlandse klanten. Met het grote aantal klanten in eigen land is het bouwen aan goede klantrelaties een belangrijke pijler. In de afgelopen maanden startten er daarom maar liefst twee nieuwe accountmanagers bij Dutch Interior die elk hun eigen klantportefeuille beheren. De Dutch Interior Days waren hierbij de perfecte aftrap voor een langdurige en vruchtbare samenwerking.
Meer informatie:
Dutch Interior
[email protected]
www.dutchinterior.com
Barneveld, Nederland