Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interactieve dag met Peter van Son en Marianne Roelofs

Gerard van Tilborg blikt terug tijdens open dag Luca Lifestyle: "Ik zag kansen in de markt"

Terwijl storm Aitor door Nederland raasde, hield Luca Lifestyle een stormachtige open dag. De derde open dag van het label vond plaats in hun showroom in Veen. "Dit jaar pakken we het anders aan dan in voorgaande jaren", vertelde Willemijn Vos, Head of Marketing & Operations, eerder al. "We willen dat bezoekers niet alleen komen voor een showroombezoek, maar ook geïnspireerd naar huis gaan met meer kennis over ons merk en onze producten."

Deze visie was duidelijk zichtbaar tijdens de open dag, waar bezoekers niet alleen de producten konden bewonderen, maar ook deelnamen aan interactieve demonstraties.


Het team van Luca Lifestyle.

Hoe het allemaal begon
Gerard van Tilborg begon zijn avontuur in de wereld van potten en planten in een klein kantoor bij zijn grootouders. "In 2012 begon ik met het zoeken naar de juiste fabrikanten", herinnert hij zich. "In 2015 werd het bedrijf officieel opgericht." Voordat hij Luca Lifestyle oprichtte, werkte Gerard bij een groothandel, maar hij wilde zich richten op kwaliteit in plaats van massa-productie. "Ik zag kansen in de markt", vertelt hij.

In samenwerking met een Belgische universiteit ontwikkelde Gerard een unieke materiaalsamenstelling die lichtgewicht en weerbestendig is. "We leveren van Zwitserland tot het Midden-Oosten, dus we moesten rekening houden met verschillende temperaturen," legt hij uit. De producten zijn zo ontworpen dat ze bestand zijn tegen temperaturen van -25 tot 70 graden Celsius.



Kruisbestuiving
Een van de hoogtepunten van de ochtend was de demonstratie door Peter van Son Interieurobjecten, een gewaardeerde partner van Luca Lifestyle. Het bedrijf, dat al sinds 1979 actief is in kunstbeplanting en interieurstyling, creëerde live bloemstukken en boeketten met de kunstplanten van Luca Lifestyle, waarbij de veelzijdigheid van de producten werd benadrukt.

"We hebben gedurende de dag leuke reacties gekregen", vertelt Severine Hens van Peter van Son Interieurobjecten. "Onze kunstplanten en de potten van Luca Lifestyle zijn een mooie combinatie. Deze kruisbestuiving werkt goed. Niet alleen vandaag, maar ook in veel van onze projecten." Naast bloemstukken is Peter van Son Interieurobjecten ook de juiste partner voor handgemaakte kunstbloemen. Deze schitteren in de showroom van Luca Lifestyle.


Kunstplanten van Peter van Son Interieurobjecten.

Kunst van Marianne
In de middag kregen de bezoekers de kans om te zien hoe de nieuwe plantenbakken van Luca Lifestyle beschilderd werden. "We laten zien hoe veelzijdig ons materiaal is", voegt Willemijn toe. Kunstenares Marianne Roelofs (Kunst van Marianne) zorgde ervoor dat iedereen ademloos toekeek. Schilderen, wat ze normaal gesproken doet vanuit haar atelier in de Betuwe, is haar grote passie. De creatieve sessies brachten niet alleen inspiratie, maar ook praktische ideeën voor het gebruik van de plantenbakken.

Ruvido
Daarnaast introduceerde Luca Lifestyle een geheel nieuwe collectie genaamd Ruvido, die in 2025 op de markt komt. Deze collectie bestaat uit twee lijnen: Ruvido Organic, met organische vormen en grove structuren, en Ruvido Combi, die een combinatie van grove en gladde afwerkingen biedt. Tijdens het event konden de nieuwe producten herkend worden door zwarte ballonnen, die aan de potten bevestigd zaten.


Kunstenares Marianne Roelofs.

Kwaliteit voorop
Luca Lifestyle heeft zijn productieprocessen geoptimaliseerd om de hoogste kwaliteit te waarborgen. Gerard en zijn team, dat inmiddels uit negen personen bestaat, houden de ontwikkeling van producten in eigen huis. "Als klanten tegen problemen aanlopen, kunnen we snel reageren", zegt Gerard. "Korte lijntjes zijn cruciaal."

De potten zijn gemaakt van een stabiel, krasbestendig materiaal op basis van polyester. Gerard benadrukt dat ze bewust geen goedkoop polyresin uit China gebruiken, omdat de kwaliteit hiervan vaak te wensen overlaat. "Er wordt geen water bij de wijn gedaan; kwaliteit staat voorop", voegt hij toe.



Maatschappelijke verantwoordelijkheid
Luca Lifestyle is niet alleen gericht op innovatie en kwaliteit, maar ook op maatschappelijke verantwoordelijkheid. Gerard vertelt dat ze in Vietnam, waar een nieuwe fabriek is gevestigd, extra investeren in goede, gezonde werkomstandigheden voor de medewerkers. Daarnaast gaan ze zorgvuldig om met de productielocaties, om een goede werkomgeving aan de werknemers te kunnen bieden.

Meer informatie:
Luca Lifestyle B.V.
De Peel 2
4264 KK Veen
+ 31 (0) 416 72 50 03
[email protected]
www.lucalifestyle.com