Bedrijfsleider Sandra Torenbeek van een meubelzaak in Amsterdam-Noord schrok vorig jaar bij het openen van de winkel na een hevige storm. "Het water kwam met liters tegelijk door het dak", blikt ze terug. Een van de laatste grote najaarsstormen vorig jaar had net huisgehouden. Na bijna 25 jaar in de retail, had ze nog nooit zo'n situatie meegemaakt. In gesprek met De Telegraaf vertelt ze over het voorval bij Kwantum.
Bij binnenkomst ontdekte ze dat een deel van het plafond was ingestort. In eerste instantie was het onduidelijk of dit door de lekkage of bouwmateriaal kwam. Een opzichter bevestigde later dat een raamsponning van de bouw was afgewaaid. Hoewel noodreparaties werden gestart, zou het weken duren voordat het dak volledig hersteld was.
De chaos van die dag was overweldigend. "Het water stroomde als een rivier naar binnen, maar gelukkig kregen klanten er weinig van mee", aldus Torenbeek. Het team moest constant emmers legen en de communicatie met het hoofdkantoor was hectisch.
In de weken erna bleef de schade zichtbaar, maar het team werkte hard om alles weer op orde te krijgen. "Die ochtend kon ik wel janken", blikt Torenbeek terug. Ondanks de uitdagingen, is de winkel inmiddels weer als vanouds.
Bron: De Telegraaf