Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Klaus Juhl Pedersen, van House Doctor, Meraki en Nicolas Vahé:

"We hebben gekozen voor een nieuwe strategie in Benelux"

Na een periode van afwezigheid zijn de Deense lifestyle merken House Doctor en Nicolas Vahé weer volop aanwezig in de Benelux. Met de recente deelname aan ShowUP en de opening van een permanente showroom in De Gouwekerk te Gouda, toont Society of Lifestyle een hernieuwde toewijding aan de regio. Klaus Juhl Pedersen, oprichter van House Doctor, Meraki, en Nicolas Vahé, deelt zijn visie en toekomstplannen voor deze merken.


Oprichters en eigenaren van Society of Lifestyle; Rikke Juhl Jensen, Gitte Juhl Capel en Klaus Juhl Pedersen.

Terugkeer naar de kern
Klaus Juhl Pedersen keerde samen met zijn zussen terug naar Society of Lifestyle om het bedrijf verder te laten groeien en weer dicht bij de dagelijkse operaties te staan. "Wij vinden het belangrijk om altijd relevant en interessant te zijn voor onze klanten", legt hij uit. "Dat kan beter door mee te doen, dan op een afstandje te kijken." Door actief deel te nemen aan de bedrijfsvoering, kunnen ze beter inspelen op de veranderende markt en ervoor zorgen dat hun merken aansluiten bij de behoeften van hun klanten.



Het House Doctor-DNA
House Doctor, opgericht in 2002, staat bekend om zijn sterke wortels in de Scandinavische designtraditie. De collectie omvat zorgvuldig samengestelde items die een huis omtoveren tot een leefruimte met karakter. "Details zijn voor ons belangrijk", zegt Klaus. Of het nu gaat om een vaas met organische vormen of een glazuur met kleine blaasjes, elk item is ontworpen om subtiele, intrigerende details te onthullen die verrassen.

House Doctor streeft ernaar zijn eigen pad te volgen, los van traditionele trends. "Wij worden niet gedreven door trends in de traditionele zin van het woord. Onze passie ligt in het kiezen van de juiste materialen, patronen en texturen en deze samen laten komen in een stijlvol en uitgebalanceerd ontwerp." Dit maakt het merk uniek en biedt klanten de mogelijkheid om hun eigen stijl te creëren, of het nu bohemien, industrieel of eigentijds is.



Nieuwe retailconcepten
Naast House Doctor spelen ook Meraki en Nicolas Vahé in op de huidige markttrends door nieuwe retailconcepten te introduceren. Deze concepten bieden winkels de mogelijkheid om een breder en vollediger assortiment te presenteren, wat leidt tot sterkere merkherkenning en een betere positionering richting consumenten.

De merken blijven trouw aan hun kernwaarden, waarbij Meraki staat voor welzijnsproducten en Nicolas Vahé voor culinaire producten met een luxe uitstraling. "Nu de levensstandaard voortdurend toeneemt, neemt ook onze dagelijkse consumptie van luxeproducten toe", aldus Klaus, wat het aanhoudende succes van deze merken verklaart.



De uitdagingen van de toekomst
Klaus ziet echter ook bedreigingen in de markt, met name door de opkomst van grensoverschrijdende handel en directe verkoop van fabrikant naar consument. "De enige manier om hierop te reageren is door producten te ontwikkelen en te ontwerpen die meer zijn dan alleen maar grondstoffen en echt onderscheidend zijn", waarschuwt hij. De focus op kwaliteit, materiaalkeuze en het beschermen van ontwerpen zijn volgens hem cruciaal voor het behoud van hun marktaandeel.



Samenwerking met Gift Stories in de Benelux
Een belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie in de Benelux is de samenwerking met Gift Stories. Na jarenlang markten intern te hebben bediend, besloot Society of Lifestyle een lokale partner te zoeken om beter in te kunnen spelen op de veranderende markt. "We hadden direct een goed gevoel bij de samenwerking", zegt Klaus, verwijzend naar de gedeelde waarden en zakelijke afstemming vanaf dag één. De eerste resultaten zijn veelbelovend, en Klaus ziet de samenwerking als een langetermijnrelatie die hopelijk nog vele jaren zal voortduren.



Meer informatie:
Prospectt B.V.
Hoge Gouwe 39
2801 LB Gouda
+31 (0)182 686332
[email protected]
www.prospectt.nl

Giftstories.nl
+31 (0)182 679 112
[email protected]
www.giftstories.nl