Maison&Objet Parijs herstructureert zijn januari- en septemberedities om twee complementaire beurzen aan te bieden aan het publiek. Tegelijkertijd wordt de lancering van Women&Design by Maison&Objet aangekondigd.
"We versterken de unieke kracht van elk van onze edities om een nog meer gespecialiseerde benadering te bieden. Door ons aanbod 'in', 'off' en 'online' te verfijnen, bieden we een effectievere keuze aan elke deelnemer in de design-, decoratie- en lifestylegemeenschap, afgestemd op hun specifieke behoeften", aldus Mélanie Leroy, Managing Director van SAFI: Maison&Objet, MOM en Paris Design Week.
Maison&Objet september 2022. Foto: © Aethion.
Herstructureren
Terwijl Maison&Objet zijn 30-jarig succes viert, innoveert het door zijn aanbod te herstructureren tussen de vernieuwde sessies in januari en september, met verschillende content die inspeelt op de veranderende behoeften van het publiek. Met deze strategische focus wil Maison&Objet haar rol als zakenpartner voor kopers en verkopers wereldwijd versterken. Het vergroot de kracht en relevantie van een internationaal ecosysteem, met fysieke bijeenkomsten op de beurs en in de stad, tweemaal per jaar, en online interacties via MOM gedurende het hele jaar.
Women&Design by Maison&Objet
Maison&Objet zet zich in om vrouwen op internationaal niveau te vertegenwoordigen binnen de sector van design en de kunst van het leven. De missie van Women&Design door Maison&Objet is om vrouwen van over de hele wereld te identificeren, te ondersteunen en met elkaar in gesprek te brengen. Deze vrouwen stimuleren innovatie, herdefiniëren normen en hebben een grote impact op de decoratie-, design- en kunstsector. Émilie Viargues, CEO van Christofle, Caroline Petit-Mason, oprichter van Three Seven Paris, en interieurontwerper Daphné Desjeux zullen op de eerste dag van de beurs hun inzichten delen.
95% van de exposanten willen innovatie: om consumententrends te begrijpen en nieuwe markten te ontdekken, om nieuwe producten en merken te vinden aan de kant van professionele kopers, en om nieuwe klanten en zakenpartners te ontmoeten aan de kant van de exposanten. Door zijn twee edities te specialiseren, biedt Maison&Objet hen een beter rendement op investering in lijn met hun strategie. "Deze nieuwe richting is een antwoord op de verwachtingen van onze klanten, kopers, specificatoren en merken. In een veranderende wereld en een turbulent economisch klimaat wilde ik een doorlopende dialoog met hen aangaan door middel van enquêtes, interviews en peilingen om hun behoeften nog gedetailleerder te analyseren, zowel in Frankrijk als internationaal," legt Mélanie Leroy uit, Algemeen Directeur van Maison&Objet, MOM en Paris Design Week.
Meer informatie:
Maison&Objet
www.maison-objet.com