Op welke manieren dragen groothandels of productiebedrijven bij aan duurzaamheid? Bliss, dat gespecialiseerd is in digitale transformaties, richt zich in een blog op de duurzame initiatieven van enkele van hun klanten, die zij ondersteunen bij hun digitalisering. Twee van deze klanten zijn de vloerenbedrijven Estillon en PPC.
Duurzaamheidsinitiatieven bij Estillon
Estillon biedt een assortiment aan ondervloeren en ondertapijten voor allerlei soorten vloerbekleding. Dankzij hun continue ontwikkeling van innovatieve producten en installatietechnieken, levert Estillon duurzame oplossingen.
Vanuit het centraal gelegen magazijn in Uden (NL) voorziet Estillon diverse groothandels, retailketens en projectinrichters, zowel in Nederland als wereldwijd, van hun producten. Hun jarenlange ervaring en talloze succesverhalen in de projectinrichting van onder andere hotels, casino's, theaters, cruiseschepen en kantoren, maken Estillon een specialist in dit vakgebied.
Maar Estillon kijkt verder dan alleen naar de kwaliteit van hun producten. Ze hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan en hebben duurzame praktijken geïntegreerd in hun bedrijfsvoering om bij te dragen aan een betere wereld. Benieuwd naar hoe ze dat doen? Bekijk dan onderstaande video en ontdek hun groene initiatieven.
PPC's streven naar duurzaam transport
PPC, opgericht in 1999, begon als een eenmansbedrijf in randafwerking en is inmiddels uitgegroeid tot een flexibele totaalleverancier voor de vloerensector. Het bedrijf levert uitsluitend aan bedrijven en biedt een breed assortiment aan vloeren in hout, laminaat en PVC, evenals producten voor installatie, afwerking en onderhoud. Met vestigingen door heel Nederland en meer dan 200 medewerkers, is PPC een toonaangevende speler in de markt.
PPC onderscheidt zich door zijn focus op duurzaam transport. Hun eigen wagenpark, uitgerust met het nieuwste en zuinigste materiaal, benadrukt hun inzet voor milieuvriendelijke logistiek. Vanaf medio 2024 zetten ze een volgende stap met de lancering van hun eerste logistieke hub in België, een belangrijke stap richting de volledige elektrificatie van hun wagenpark.
Daarnaast moedigt PPC energiezuinig rijgedrag aan onder hun chauffeurs door middel van beloningsprogramma's. Dit bevordert niet alleen duurzaamheid, maar versterkt ook de betrokkenheid van hun medewerkers. Bovendien beschikt PPC over een eigen duurzame wasstraat, waarmee ze niet alleen kilometers besparen, maar ook verantwoord omgaan met afvalwater.
Bron: Bliss