Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Prijzenoorlog Lidl en Ikea lijkt onwaarschijnlijk

Recent riep Lidl Duitsland zichzelf uit tot "Unschlagbar im Preis" ("onverslaanbaar in prijs"). Het bedrijf lanceerde een aantal meubels zoals een kapstok of hoedenplank, erg op die van IKEA lijkend. Alleen waren de producten bij Lidl €5-€30 goedkoper.



IKEA reageerde meteen. Op dezelfde (!) dag sloegen zij terug door de prijzen met ca. 60 procent te verlagen. Inclusief een knipoog naar de concurrent door "A Lidl bit günstiger" te gebruiken.

Een slimme zet van IKEA die laat zien wie de price leader is en wie de price follower, concludeert The House of Marketing NL. "Belangrijk: door de prijsverlaging te beperken tot 1 week, kan IKEA de aanval van Lidl 'sanctioneren' en tegelijkertijd een neerwaartse prijsspiraal voorkomen. Een prijzenoorlog lijkt dus onwaarschijnlijk", concludeert genoemd adviesbureau.


Publicatiedatum: