Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

JYSK bespaart 78 ton plastic verpakking op gordijnen

Met de overstap van plastic verpakkingen naar kartonnen buikbanden op kant-en-klare gordijnen bespaart JYSK jaarlijks nog eens 78 ton plastic. De verandering maakt deel uit van de strategische inspanningen van JYSK om het gebruik van plastic te verminderen.

Beddengoed, lakens, kussenslopen en nu ook kant-en-klare gordijnen. JYSK werkt strategisch aan het verminderen van het gebruik van plastic in zijn verpakkingsmaterialen. De afgelopen jaren is het gebruik van plastic in verschillende productgroepen aanzienlijk verminderd door de overstap van plastic verpakkingen naar kartonnen buikbanden. Nu doet ook de volgende categorie mee aan de kartonnen golf.

Door de verpakking van kant-en-klare gordijnen te veranderen van plastic naar karton, zal JYSK jaarlijks ongeveer 78 ton plastic besparen. De verbetering is al doorgevoerd op alle gordijnsubgroepen in alle JYSK-winkels over de hele wereld (behalve koordgordijnen).

De belangrijkste reden voor deze verandering is om ons gebruik van plastic te verminderen, en 78 ton is een aanzienlijke vermindering. Met de nieuwe verpakking zie je ook duidelijker de kleuren van de producten, wat meer aandacht trekt. De feedback van onze collega's in de winkels is dat het er mooi uitziet en een meer consistente indruk geeft samen met de buikband op andere productgroepen," zegt Lene Østerberg, Category Buyer Window Dressing.

De plastic verpakking is nog een tijdje te zien, totdat alle producten met de oude verpakking zijn verkocht. JYSK bekijkt momenteel ook of de verpakking voor jaloezieën kan worden geoptimaliseerd.

Meer informatie:
Jysk
www.jysk.com

Publicatiedatum: