De Amerikaanse meubelketen Badcock Home Furniture & More, die al 120 jaar actief is, heeft onlangs bevestigd dat alle 380 vestigingen in 12 staten tegen het einde van dit jaar zullen sluiten. Dat meldt The U.S. Sun.
De retailer richt zich op het aanbieden van meubels en huisaccessoires. Ze hebben een breed assortiment van producten, waaronder banken, tafels, bedden, en kasten, evenals decoratieve items zoals tapijten en verlichtingsarmaturen.
Foto: Dreamstime.
Faillissement onder druk
De sluiting van Badcock Home Furniture & More volgt op het faillissement van het moederbedrijf Conn's HomePlus, dat in juli bescherming tegen schuldeisers heeft aangevraagd. Dit faillissement heeft Badcock gedwongen om dezelfde stap te zetten. Alle winkels van Conn's HomePlus zullen tegen 31 oktober hun deuren sluiten, en de liquidatieverkopen zijn al gestart.
Grote uitverkoop aangekondigd
Om het slechte nieuws te verzachten, heeft de directie van Badcock een grote uitverkoop aangekondigd met kortingen tot 50% op de voorraad. De keten heeft dit nieuws gedeeld op sociale media en hun klanten een oprechte uitleg en excuses aangeboden. Op Facebook werd het volgende bericht geplaatst: "We willen onze oprechte dank uitspreken voor uw loyaliteit aan Badcock Home Furniture & More. Helaas gaan we failliet en zullen alle winkels in de komende maanden sluiten."
Sluitingsdata en financiering
Hoewel een definitieve sluitingsdatum voor alle vestigingen nog niet is aangekondigd, hebben sommige winkels al hun sluitingsdata bekendgemaakt. Zo heeft de Badcock-winkel in Cedarwood, Georgia, klanten gewaarschuwd voor een naderende sluiting. Bovendien zijn alle winkels gestopt met het aanbieden van financiering voor nieuwe aankopen, hoewel klanten die al gefinancierd hebben hun betalingen nog steeds online, per telefoon of per post kunnen doen.
Gemengde reacties van klanten
De sluiting van Badcock heeft gemengde reacties op sociale media opgeleverd. Veel mensen uiten hun teleurstelling over het verdwijnen van een vertrouwde naam in de gemeenschap. Sommigen wijzen op het verlies van banen voor hardwerkende mensen en herinneren zich de goede service die ze kregen. Anderen zijn minder betrokken en geven aan dat ze de prijzen te hoog vonden.
Bron: The U.S. Sun