Steffie van der Velde is sinds juni 2022 marketing manager bij Luxaflex Nederland. Nu zij de zonweringsbranche twee jaar van binnenuit heeft meegemaakt sprak Z&R met haar over haar bevindingen. Ze bespreken onder andere het veranderende consumentengedrag en wat de impact daarvan is op de zonweringsbranche.
"Persoonlijk geloof ik dat nieuwe consumentenstandaarden en verwachtingen worden neergezet buiten onze branche. Denk aan Uber, Netflix en betalen met één swipe. De consument is vrij 'verwend' geraakt. De service die ze van andere bedrijven krijgen, verwachten ze ook elders. Het is een uitdaging om hier zo goed mogelijk op in te spelen, zonder de eigen kracht te verliezen. Waar het technologie betreft zie je mooie ontwikkelingen in de markt. Zo is de smarthome markt steeds meer aan het groeien. Als Luxaflex investeren we sterk in slimme raamdecoratie. Met onze PowerView automation dragen we bij aan inbraakpreventie en energiebesparing en daarmee slimmer, duurzamer wonen."
Lees hier het complete interview van Z&R.