Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Bol heeft het grootste woonassortiment van Nederland en wil dé woonwinkel worden'

Naar eigen zeggen heeft Bol het grootste woonassortiment van Nederland en wil dé woonwinkel worden. Toch merkte de organisatie dat consumenten nog te weinig aan bol denken voor woonitems. Daarom werd er jaren geleden voor gekozen om een nieuwe koers te gaan varen. In samenwerking met nieuwe mediapartners moest Bol op een andere manier gepositioneerd worden.



"We voeren nu al vier jaar campagne voor bol, waarbij de grote uitdaging was: het positioneren van bol als geloofwaardige woonwinkel. Veel mensen kennen bol wel en shoppen er regelmatig, maar je begint er niet snel met zoeken als je een nieuwe bank of vloerkleed zoekt. Pas als de consument een bepaald product intikt in een zoekmachine, komt men vaak uit bij bol", legt Neneh Kooij uit aan Marketing Tribune. Ze is Industry Lead FMCG/Retail bij DPG Media.

Ze vervolgt: "In 2023 zagen we dat de geloofwaardigheid significant steeg en dat het imago van bol als aanbieder van woonartikelen sterk was verbeterd en hadden consumenten vaker de associatie 'betrouwbaar'. Consumenten overwegen vaker om te zoeken naar woonproducten bij bol en kopen vaker in de woonwinkel. Hieruit blijkt: consistentie is belangrijk, omdat je dan echt iets kan opbouwen. Zo wordt 'de winkel van ons allemaal' ook bekend als woonwinkel."

Bron: Marketing Tribune

Publicatiedatum: