Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Column van Marieke van Proosdij en Mignon v/d Bunt

'Hoe houd je het levendig in de winkel?'

Marieke van Proosdij en Mignon van de Bunt van Van Proosdij & Van de Bunt Consultancy trainen personeel tot goede adviseurs en onderzoeken ook de andere kant voor de ultieme klantbeleving. Iedere maand schrijven ze een informatieve column. Deze maand staat in het teken van: Hoe houd je het levendig in de winkel?

"Augustus is aangebroken, en dat betekent dat half Nederland aan het genieten is van een welverdiende vakantie. Maar wat doe je als interieurwinkel in deze rustige zomermaand? Hoe zorg je ervoor dat zowel je winkel als je personeel bruisen van energie? En hoe bereid je je voor op de drukte die weer aanbreekt in september?



Klanten aantrekken in de zomermaanden
Het draait allemaal om beleving en inspiratie. In augustus willen mensen genieten van de zomer en dromen over hun volgende project. Met de inspiratie die ze hebben opgedaan op hun vakantiebestemming hebben ze zin om aan de slag te gaan. Dit is het perfecte moment om hen te inspireren en deze ideeën voor hun interieur werkelijkheid te laten worden. In rustige tijden kun je klanten extra persoonlijke aandacht geven. Help hen met advies op maat en laat zien dat je echt om hun behoeften geeft. Dit creëert een sterke band en motiveert hen om terug te komen, ook in de drukkere maanden.

Voorbereiding op september
Augustus is misschien een stille maand, maar tegelijk ook hét moment om je winkel om te toveren tot een zomers paradijs. Klanten kunnen hier even ontsnappen aan de hitte en hun vakantiegevoelens herbeleven. Creëer een ontspannen en gezellige sfeer in je winkel.

Het is ook de perfecte tijd om je voor te bereiden op de drukte van september. Zodra de mensen beginnen na te denken over de gezelligheid binnenshuis wanneer de dagen weer korter worden ben je hierop voorbereidt. Alles voor de marketing staat klaar om klanten te inspireren met ideeën voor een knus en warm interieur. Denk aan social, mailing en de aankleding van de winkel. Vergeet in dit proces niet je personeel en betrek hen bij de plannen. Laat ze meedenken en organiseer brainstormsessies met elkaar.

Maak je winkel aantrekkelijk
Het gaat niet alleen om de producten die je aanbiedt, maar ook om de ervaring die je creëert. Maak je winkel aantrekkelijk en geef het de uitstraling van die plek waar jouw doelgroep graag naartoe komt, zelfs als ze niet van plan zijn om iets te kopen. Een gastvrije en inspirerende omgeving trekt mensen aan en nodigt uit om langer te blijven.

Augustus hoeft geen saaie maand te zijn voor de interieurretail. Gebruik deze tijd om je winkel om te toveren tot een zomers paradijs, je personeel gemotiveerd te houden en klanten te inspireren. Bereid je voor op de drukte van september en zorg ervoor dat je winkel een plek is waar mensen graag komen, of ze nu op vakantie zijn of niet. Met de juiste aanpak maak je van augustus een succesvolle en leuke maand voor iedereen!"

Meer informatie:
Marieke van Proosdij
06 55385650
[email protected]
www.vanproosdijenvandebunt.nl

Mignon van de Bunt
06 27208727
[email protected]
www.vanproosdijenvandebunt.nl

Publicatiedatum: