Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tips om als webshop je woonaccessoires veilig te versturen

Als webshop wil je er zeker van zijn dat de woonaccessoires die je verkoopt veilig en onbeschadigd bij je klanten aankomen. Het is belangrijk om aandacht te besteden aan de verpakking en verzending van deze producten. In dit artikel geven we je enkele handige tips om ervoor te zorgen dat je woonaccessoires veilig worden verstuurd. Daarnaast vertellen we je ook hoe belangrijk het is om het juiste type verpakkingsmateriaal te kopen voor het verpakken en uiteindelijk versturen van je producten. Dus heb jij nu een webshop en merk je dat het soms best een uitdaging is om bijvoorbeeld een vaas heel bij de klant te krijgen, dan zijn deze tips zeker de moeite waard om eens rustig door te lezen en wie weet zelfs wel toe te passen.

Kies de juiste verpakking

Het is ontzettend belangrijk om de juiste verpakking te kiezen voor je woonaccessoires als je wilt dat ze ook in goede staat bij je klanten worden bezorgd. Het is namelijk geen geheim dat veel pakketbezorgers niet altijd even zuinig zijn, helemaal niet tijdens de drukke periode. Zorg ervoor dat de verpakking stevig en duurzaam is, zodat het product goed beschermd wordt tijdens het transport. Gebruik indien nodig extra beschermend verpakkingsmateriaal, zoals bubbeltjesplastic of opvulmateriaal, om het risico op schade te minimaliseren. Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat er iets stuk gaat tijdens het verzenden, maar de kans dat dit gebeurt is wel aanzienlijk kleiner.

Bescherm kwetsbare items

Als je kwetsbare woonaccessoires verkoopt, is het belangrijk om extra voorzichtig te zijn. Het is nog wel een verschil of je een vaas verkoopt van 30 euro of een vaas van 200 euro. Hoewel dit qua behandeling niet uit zou mogen maken, is het logisch dat je op een vaas van 200 euro wat meer marge hebt en dus ook prima kunt kiezen voor wat extra noppenfolie of een net even wat stevige doos die je online kunt bestellen bij Dozenproducent en je de volgende dag vaak al in huis hebt. Hoe handig is dat?

Sluit de verpakking goed af

Controleer altijd of de doos goed is afgesloten voordat je deze verstuurt. Gebruik sterke tape om ervoor te zorgen dat de verpakking niet per ongeluk opengaat tijdens het transport. Een goed afgesloten verpakking verkleint het risico op beschadiging en verlies. Let alleen wel op dat je de doos niet te goed dichtgeplakt, zodat de ontvanger en dus je klant moeite heeft met openmaken. Dit is natuurlijk niet erg klantvriendelijk.

Kies de juiste verzendmethode

Het kiezen van de juiste verzendmethode is van belang om ervoor te zorgen dat je woonaccessoires veilig worden bezorgd. Kijk goed naar de verschillende verzendopties en kies de optie die het beste past bij de grote waarde en kwetsbaarheid van het product. Denk ook na over extra diensten, zoals het verzekerd verzenden van het pakket, waarbij je de inkoopwaarde plus verzendkosten vergoed krijgt bij schade.

Communiceer duidelijk met je klanten

Zorg voor duidelijke communicatie met je klanten over de verzending van hun bestelling. Stuur ze een bevestigingsmail met alle details en informatie over de verpakking en verzending. Houd je klanten op de hoogte van eventuele vertragingen of wijzigingen in het verzendproces, zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.