Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Prikkelende blog van Lorenzo Huisman van Rhodos BV

'Hebben fysieke winkels in de huidige vorm geen toekomst?'

Fysieke winkels hebben in de huidige vorm geen toekomst? "Niet allemaal, maar in veel sectoren vraag ik me af wat de toegevoegde waarde van een winkel is. Als er geen gespecialiseerde medewerkers zijn en je zelf naar het product moet zoeken, waarom zou je dan naar die winkel gaan? In feite ben je dan je eigen order aan het picken en moet je ook nog wachten bij de kassa", deelt Lorenzo Huisman, mede-eigenaar bij Rhodos BV.

Rhodos BV biedt in haar showroom van 3000 m² al bijna 25 jaar een ruim assortiment massagestoelen, zwembaden, spa's, sauna's, infraroodcabines, fitnessapparaten en zonnebanken.


Lorenzo Huisman, mede-eigenaar bij Rhodos BV.

Is steeds meer leegstand en minder aanloop in winkelstraten niet het gevolg hiervan? Moeten winkels niet veel meer beleving en ervaringen bieden om mensen naar de winkelstraat te krijgen?
"Het hoeft niet moeilijk te zijn om klanten een goede winkelervaring te bieden. Mensen willen goed advies, inspiratie en producten écht ervaren. Iets dat winkels veel beter kunnen dan webshops."

Kunnen winkels daarnaast niet meer gebruikmaken van elkaars traffic? Bijvoorbeeld door een koffiebar in een drukbezochte boekhandel neer te zetten?
"Bij Rhodos BV zijn we hier continu mee bezig. Klanten komen vanuit heel Nederland en we vinden het belangrijk dat ze na een (lange) autorit eerst even wat kunnen drinken aan de bar. Daarna worden ze geholpen door een specialist die echt weet waar 'ie over praat. Wil iemand een spa of jetstream in een zwembad testen? Dat kan gewoon in onze winkel.

Misschien hebben we het wat makkelijker, doordat sauna's, zwembaden en spa's per definitie vaak al mooi zijn om te zien. Toch proberen we bezoekers van onze showroom echt te inspireren en een ultieme beleving te bieden door productgroepen te mixen en te laten zien hoe producten kunnen bijdragen aan een gezond en ontspannen leven. Want daar doen we het uiteindelijk toch voor."

Tenslotte is Lorenzo benieuwd naar de mening van anderen. "Hoe denk jij dat fysieke winkels een ultieme ervaring kunnen creëren?", vraagt hij aan het grote publiek op LinkedIn. Laat hem via deze link weten hoe jij hierover denkt.

Meer informatie:
Rhodos BV
Zuiderzeestraatweg 241-A
8096 BK Oldebroek (GLD)
0525 - 63 16 18
[email protected]
www.rhodos-shop.nl

Publicatiedatum: