Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Netto-omzet Action stijgt 20% in eerste half jaar

De netto-omzet van Action groeide in het eerste half jaar naar € 6,2 miljard (+ 20,1%), in vergelijking met dezelfde periode in 2023. De omzetgroei is te danken aan de verkoop van meer producten aan nieuwe en bestaande klanten. Action heeft tot dusver dit jaar meer dan 1.300 producten in prijs verlaagd, naast de prijsverlagingen van 2.500 producten vorig jaar. Action verwelkomde gemiddeld meer dan 17,3 miljoen klanten per week over de eerste zes maanden in 2.685 winkels in 12 landen. Action voegde in deze periode 119 nieuwe winkels toe en ligt op koers om dit jaar 330 nieuwe winkels te openen.


Action in Lemmer. Foto: Dreamstime.

Verdere investeringen in eigen Actionmerken
Action versterkt zijn formule door te investeren in de eigen Actionmerken. Hajir Hajji, CEO: "Onze klanten waarderen de eigen merken enorm vanwege de geweldige prijs-kwaliteitverhouding. We investeren dan ook continu in de kwaliteit en duurzaamheid van deze producten. Zo zijn we gestart met onze prijswinnende zonnebrandproducten Zenova en gaan we door met onze lijn van schoonmaakproducten Spargo en ons duurzaam ingekochte beddengoed en badtextiel Hotel Royal. Klantbeoordelingen, producttesten en klantonderscheidingen illustreren de vooruitgang en impact van onze eigen merken."

Klanttevredenheid blijft de belangrijkste reden voor de groei van Action. In Duitsland werd Action door dagblad DIE WELT en onderzoeksbureau ServiceValue uitgeroepen tot 'Price Champion' in non-food. In het Nederlandse Retail Merkenonderzoek werd Action genoemd als een van de merken van wie het aantal klanten naar verwachting verder zal groeien. Action staat in Nederland in de top 3 van de meest bekende retailmerken. Action kreeg ook drie prijzen in Polen: 'Listonic No. 1 Non-Food Discounter', 'Best Retail Employer 2024', en de 'Retail Business Award'.

Meer dan 72.000 collega's
Action blijft zijn positie als belangrijke werkgever versterken. Dit jaar zorgde het bedrijf tot nu toe al voor 3.182 nieuwe banen. In Duitsland werd de dertienduizendste collega verwelkomd. Action biedt nu werk aan 72.222 collega's van 159 nationaliteiten. Investeringen in groei- en ontwikkelingsmogelijkheden hebben in de eerste zes maanden geleid tot 1.885 interne promoties die het Action-DNA verder versterken. Door training en promoties groeien medewerkers met het bedrijf mee.

Ter ondersteuning van de internationale expansie startte het eerste distributiecentrum (DC) van Action in Italië op 6 mei met het bevoorraden van winkels. Het DC, dat als Excellent is gecertificeerd volgens het duurzaamheidscertificatiesysteem BREEAM, stelt Action door de centrale locatie in Altedo in staat een groter gebied te bedienen. Action heeft nu 87 winkels in Italië en opende recent de eerste winkel in Puglia.

Meer informatie:
Action
www.action.nl

Publicatiedatum: