Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Deel 2/5: Koopmans Meubelen: 'Eerst verdienen, dan pas uitgeven'

Dit zijn de tien meest gelezen interviews op Wonen360

Het eerste half jaar van 2024 ligt achter ons. Interieurnieuwsplatform Wonen360 (B2B) publiceerde in de voorbij zes maanden vele honderden artikelen, waaronder tal van interviews en reportages. Die verhalen worden steevast goed gelezen.

Deze week (van maandag 15 t/m vrijdag 19 juli) publiceren we de top 10 van meest gelezen vraaggesprekken. Maandag 15 juli was het de beurt aan de nummers 9. en 10., vandaag (dinsdag 16 juli) is het tijd voor 7. en 8.

8.
3e generatie neemt stokje over bij Koopmans Meubelen:
"Eerst verdienen, dan pas uitgeven"

Dico Satter (links) en Dennis Koopmans in de spuiterij van Koopmans Meubelen.

In april jl. verscheen een artikel over Koopmans Meubelen, dat in de 45 jaar van zijn bestaan zowel zijn collecties als leiderschap heeft zien evolueren. De derde generatie, vertegenwoordigd door Dico Satter en Dennis Koopmans, neemt het roer over van hun ouders. Opa en oma Koopmans startten het bedrijf in 1979, gevolgd door zoon Dirk en schoonzoon Nico Satter.

Dico en Dennis brengen een nieuwe aanpak, gericht op verdere professionalisering en een sterke online aanwezigheid. Ze houden vast aan de kernwaarde "eerst verdienen, dan uitgeven" om financiële stabiliteit te waarborgen. Het productaanbod is uitgebreid met notenhouten tafels en HPL-bladen, naast de traditionele eikenhoutentafels, en er is een nieuw stoelenconcept geïntroduceerd.

Koopmans Meubelen onderscheidt zich met een breed assortiment aan onderstellen, waaronder veel houten varianten die meer expertise vereisen. Het bedrijf heeft ook een eigen spuiterij in Geldermalsen, waar wekelijks 100 tot 150 tafelbladen worden gespoten.

Met een oog op de toekomst verkent het bedrijf nieuwe markten, zoals België, onder leiding van agent Christophe Delvoye. Dico en Dennis streven naar innovatie en continuïteit, terwijl ze trouw blijven aan de familiewaarden en de hoge kwaliteit van hun producten.

Lees hier het complete artikel.

7.
Fotoreportage Nederlandse en Belgische exposanten op Maison&Objet


Het team van Wonen360 reist stad en land af, immer op zoek naar de beste verhalen om haar lezers op de hoogte te houden van wat er leeft binnen de interieurbranche. Vast op de bezoekerslijst staat een bezoek aan Maison&Objet, waarvan onze redactie altijd een fotoreportage maakt. De inzet wordt beloond met een 7e plaats in de top 10 van meest gelezen artikelen.

Maison&Objet in Parijs, een gerenommeerde vakbeurs, vierde in januari haar 30-jarige jubileum. Met meer dan 2500 exposanten die een breed scala aan producten presenteerden, van kaarsen tot outdoor sofa's, trok het evenement aanzienlijke belangstelling. Onder de deelnemers waren 104 Nederlandse bedrijven en 140 Belgische exposanten, met één Luxemburgs bedrijf, wat het totaal op 245 ondernemingen uit de Benelux brengt. Frankrijk was het meest vertegenwoordigd met 1042 exposanten.

Ondanks de uitdagingen veroorzaakt door het winterse weer, wat in Nederland, België en Frankrijk voor flinke files zorgde, was de beurs goed bezocht. De eerste dagen waren bijzonder druk, en zowel exposanten als bezoekers deelden een positieve stemming. Dit werd bevestigd door de ervaringen van de exposanten, die Wonen360 heeft opgetekend, waarbij velen meldden dat ze het "ontzettend druk" hebben gehad, vooral tijdens de eerste twee dagen.

Wonen360 maakte (ook) een fotoreportage van de beurs, met een focus op Nederlandse en Belgische deelnemers, om de sfeer en de innovaties van dit jaar vast te leggen.

Lees hier het complete verhaal met bijbehorende fotoreportage.

Maandag 15 juli verscheen
deel 1 van de vijfdelige serie 'De tien meest gelezen interviews op Wonen360'