Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Inno overgenomen door Scandinavisch bedrijf

De Belgische warenhuisketen Inno, dat onder andere meubels, woondecoratie, verlichting, beddengoed, keukengerei en andere huiselijke benodigdheden verkoopt, heeft een nieuwe eigenaar gekregen. De Zweedse retailgroep Axcent of Scandinavia en de IJslandse investeringsmaatschappij Skel hebben de keten overgenomen van Galeria Karstadt Kaufhof, dat in financiële moeilijkheden verkeerde.


Inno Charleroi. Foto: Dreamstime.

De zestien bestaande Inno-winkels in België worden nu beheerd als onderdeel van Innovative Retail, een joint venture waarin Axcent of Scandinavia en Skel elk een gelijk aandeel bezitten. CEO Armin Devender blijft aan het roer van het management, wat voor stabiliteit en continuïteit voor het personeel moet zorgen.

Met de nieuwe eigenaren aan boord kondigt Inno ambitieuze plannen aan voor uitbreiding. CEO Ayad Al-Saffar van Axcent of Scandinavia benadrukt de intentie om nieuwe winkels te openen in verschillende Belgische steden, om zo de bestaande klantenkring beter te kunnen bedienen. Deze uitbreiding omvat ook de ontwikkeling van een nieuw winkelconcept dat moet inspelen op moderne retailtrends en klantbehoeften.

Financiële details van de overname zijn niet openbaar gemaakt, maar de transactie wordt naar verwachting deze maand afgerond. Ondanks uitdagingen van e-commerce en veranderende retailomgeving, geloven de nieuwe eigenaren sterk in het potentieel van Inno als een waardevol merk met een sterke historie en een loyale klantenbasis.

Bron: De Standaard

Meer informatie:
Inno
www.inno.be

Publicatiedatum: