Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Woondecoratie Trendmonitor: 'Consument zoekt massaal online naar dat ene product'

Uit de Woondecoratie Trendmonitor blijkt dat de consument op het gebied van woondecoratie en woonaccessoires online veel zoekt naar een specifiek product: spiegels. Uit de big data heeft het onderzoeksbureau een gedetailleerd beeld gedestilleerd van de Nederlandse markt voor de gewilde spiegels. Dit artikel toont een beknopt overzicht van de online spiegelmarkt.



Online zoekgedrag naar woondecoratie
Marktdata.nl heeft het Nederlandstalige zoekverkeer over woondecoratie in Nederland dat via de Google zoekmachine loopt onderzocht. Welk soort woondecoratie artikelen worden door de consument het meest gezocht? De procentuele verdeling van de onderscheiden woondecoratie productgroepen ziet er als volgt uit.


Aandeel in het zoekvolume.

Ruim 14 procent van het zoekvolume met productgroep aanduiding heeft betrekking op vloerkleden. Op de tweede plaats staan de (bijzet)tafeltjes met een aandeel van 10 procent in het zoekvolume. Op nummer drie vinden we potten en spiegels staan op de vierde plaats met een aandeel in het zoekvolume van ruim negen procent.

Soorten spiegels
Naar welke soorten spiegels wordt er het meest gezocht? Bij deze analyse is een top-10 van soorten spiegels onderscheiden zoals in onderstaand figuur weergegeven. Deze indeling is tot stand gekomen op basis van de meest voorkomende zoektermen. Het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten van een soort is een optelsom van alle verschillende zoekwoordcombinaties waarin het soort spiegel voorkomt.


Gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten.

De meest gezochte soort spiegel is de badkamerspiegel. De afgelopen vier jaar werd er gemiddeld ruim 15.000 keer per maand gezocht naar een badkamerspiegel. Op de tweede plaats staat de passpiegel. De top-5 wordt gecompleteerd door make-up spiegel, plakspiegel en tuinspiegel.

Materiaalsoorten spiegellijsten
Het meest gezochte materiaalsoort in relatie tot spiegels is hout. De afgelopen vier jaar werd er gemiddeld bijna 10.000 keer per maand gezocht naar spiegels van hout. De procentuele verdeling van de onderscheiden materiaalsoorten van spiegellijsten ziet er als volgt uit.


Aandeel in het zoekvolume.

Ruim 41 procent van het zoekvolume met materiaalaanduiding van de spiegellijst heeft betrekking op hout. Op de tweede plaats staat rotan met een aandeel van 21,4 procent in het zoekvolume. De top-5 wordt gecompleteerd door metaal, bamboe en kopen.

Kleuren spiegellijsten
Wat opvalt is het beperkte aantal kleuren van de spiegellijst waar men naar zoekt. Veruit de meest gezochte kleuren spiegellijsten zijn zwart of goud. De afgelopen vier jaar werd er gemiddeld ruim 22.000 keer per maand gezocht naar spiegels met een zwarte spiegellijst. De procentuele verdeling van de onderscheiden kleuren ziet er als volgt uit.


Aandeel in het zoekvolume.

Ruim de helft van het zoekvolume met kleuraanduiding heeft betrekking op zwart. Op de tweede plaats staat goud met een aandeel van 35,9 procent in het zoekvolume. De top-5 wordt gecompleteerd door wit, zilver en roze.

Vormen spiegels
Veruit de meest gezochte vorm spiegel is rond. De afgelopen vier jaar werd er gemiddeld ruim 52.000 keer per maand gezocht naar een ronde spiegel. Op de tweede plaats staan grote spiegels. De procentuele verdeling van de onderscheiden vormen ziet er als volgt uit.


Aandeel in het zoekvolume.

Ruim 56 procent van het zoekvolume met vormaanduiding heeft betrekking op ronde spiegels. Op de tweede plaats staan grote spiegels met een aandeel van 28,6 procent in het zoekvolume. Daarna volgen op afstand lange, ovale en kleine spiegels.

Woonstijlen spiegels
De meest gezochte woonstijl in relatie tot spiegels is industrieel. De afgelopen vier jaar werd er gemiddeld ruim 4.700 keer per maand gezocht naar industriƫle spiegels. Op de tweede plaats staat de barok woonstijl. De procentuele verdeling van de onderscheiden woonstijlen ziet er als volgt uit.


Aandeel in het zoekvolume.

Bijna 28 procent van het zoekvolume met woonstijlaanduiding van een spiegel heeft betrekking op de industriƫle woonstijl. Op de tweede plaats staat barok met een aandeel van 24 procent in het zoekvolume. De top-5 bestaat verder uit antiek, vintage en brocante.

Overige productkenmerken
Naar welke overige productkenmerken van spiegels wordt er verder nog veel gezocht? Bij deze analyse is een aantal overige productkenmerken van spiegels onderscheiden zoals in onderstaand figuur weergegeven. Deze indeling is tot stand gekomen op basis van de meest voorkomende zoektermen. Het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten van een kenmerk is een optelsom van alle verschillende zoekwoordcombinaties waarin het kenmerk voorkomt.


Gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten.

Naast de voorgaande soorten spiegels en kenmerken wordt er zeer frequent gezocht naar spiegels met verlichting, licht of lamp. Ook wordt er veel gezocht naar staande spiegels. Daarnaast zoekt de consument frequent naar spiegels met een plankje er onder (of boven), spiegelverwarming, een spiegel op maat, met of zonder lijst en zelfklevende spiegels.

Het onderzoeksrapport toont nog veel meer marktinformatie en marktontwikkelingen op het gebied van spiegels. Zo toont het rapport onder meer de ranglijst en jaarlijkse mutaties van meest gezochte aanbieders van spiegels, dus winkelformules, merken en verkoopplatformen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
[email protected]
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: