Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vooral massief en meerlaags parket krijgen het te verduren

Hans Declercq van YEPP NV: "Consument zoekt meer naar prijsgunstige vloeroplossingen"

"We merken een sterke terugval in het bezoekersaantal in de retail", zegt Hans Declercq van vloerengroothandel YEPP (Your Ecological Parquetry Partner) als hem gevraagd wordt hoe het eerste half jaar van 2024 is verlopen. "We kunnen stellen dat bij onze verschillende klantengroepen (van interieur, houthandel, parket, verf tot tegelhandel) dit zich voortdoet.
Verder merken we ook dat de consument meer op zoek gaat naar prijsgunstige vloeroplossingen. Waarbij we als gevolg vaststellen, dat vooral massief en meerlaags parket het hardst te verduren krijgen. Ook de projectmarkt heeft de voorbije maanden zwakker gepresteerd en had vertragingen in zowel verkoop als oplevering opgelopen", concludeert Hans.

Hans Declercq, Sales & Marketing Manager van YEPP.

Hans denkt wel dat "we de bodem van put bereikt hebben, maar verder zie ik ook niet op korte termijn een sterke remonte. Waarschijnlijk zal de verkoop zich pas midden volgend jaar herpakken. We trachten wel op verschillende manieren te anticiperen op deze marktsituatie door gerichte nieuwe producten te lanceren, service naar onze klanten toe en ook een doorgedreven stalenservice die ten dienste staat van onze dealers."

Welke nieuwe producten of innovaties kunnen we van YEPP nog verwachten?
Hans Declercq: "We lanceren dit jaar nieuwe producten in ons Liberty vloerenprogramma. Niet enkel nieuwe producten, maar een volledige re-styling werd aan dit merk toegekend. Naast de reeds gekende Liberty Expressions (laminaat) en Liberty Rock (SPC) lanceren we dit jaar ook Liberty Forest (fineervloeren) alsook Liberty Wood (meerlaagse parketvloeren). Dit Liberty programma wordt een volwaardig en compleet merk met hoogwaardige producten aan competitieve prijzen.

Verder verwachten we veel van onze Benelux-verdeling van het merk Woodura van Bjelin. Deze geharde houten vloeren gebaseerd op de revolutionaire houtpoedertechnologie kunnen de toekomst van de parketvloeren worden. Uiterst slijtvast, waterbestendig en toch 100% hout! Last but not least zullen we ook het hoogwaardige design merk in parket, Listone Giordano, op de Belgische markt promoten."

Zijn er nog strategische veranderingen gepland voor de rest van 2024?
Hans Declercq: "We voorzien geen grootse wijzigingen en blijven eerder inzetten op goede producten aan competitieve prijzen en dit alles gecombineerd met een vlotte service. Het is zeker geen moment om paniekvoetbal te spelen."

Ga je deze zomer nog op vakantie?
Hans Declercq: "Net zoals de voorbije jaren trekken we naar het zonnige zuiden, meer bepaald 'La douce France'. We ontmoeten daar jaarlijks vele vrienden en bekenden. Het voelt telkens aan als een beetje thuiskomen maar dan met een roseetje in de hand en hopelijk op een zonnig terras.
Ik wens dan ook alle lezers een deugddoende vakantie!"

Meer informatie:
YEPP NV
Zierenbosstraat 2B
2300 Turnhout
T +32 (0)14 422661
www.yepp.be
[email protected]