Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Trends Up West onderstreept onderscheidende karakter als boetiekbeurs

De hevige storm boven Düsseldorf op zaterdagavond gaf TRENDS UP WEST veel energie voor de rest van het evenement. Op zondag en maandag stroomden de handelaren massaal naar de Areal Böhler, wat zorgde voor een succesvolle eerste volledige jaareditie van de trendbeurs in het westen.

"We zijn verheugd omdat de TRENDS UP WEST uniek blijft, vooral als een volledige jaareditie. Ondanks de gespannen consumentensfeer in de markt heerste er een positieve stemming in beide hallen. Exposanten en handelaren vormen een gemeenschap omdat ze hier graag samen zaken doen," verklaarde Willo Blome (blomus) namens het organisatietrio met Florian Burghard (sompex) en Marco Hübecker (fleur ami).


Willo Blome (links) met Florian Burghard (rechts).

Met 240 merken onderstreepte TRENDS UP WEST zijn onderscheidende karakter als boetiekbeurs: Hoogwaardige producten uit alle consumptiegoederensectoren werden tentoongesteld, waaronder veel liefdevol vervaardigde producten. Nieuwe producten voor 2025 werden hier voor het eerst tentoongesteld, aangezien TRENDS UP WEST zich heeft gepositioneerd als de nummer één beurs voor consumentengoederen in de tweede helft van het jaar. Handelaren, interieurontwerpers en persvertegenwoordigers deden tal van spannende ontdekkingen, waarvan er veel werden gedeeld op sociale netwerken. In totaal bereikten berichten over TRENDS UP WEST meer dan 300.000 impressies en het account heeft nu meer dan 2.000 volgers.

Hoewel de stemming onder consumenten in Duitsland nog steeds wordt gekenmerkt door nervositeit, waren de zaken in de Alte Schmiedehalle en Kaltstahlhalle goed. Veel handelaren werden geïnspireerd om bestellingen te plaatsen door de diverse en samengestelde productselectie. Na een trage zaterdag als gevolg van het warme weer, de aanwezigheid van veel kleinere handelaren in hun winkels en de wedstrijden om het Europees Kampioenschap, versnelde TRENDS UP WEST op zondagochtend en werd ook maandag druk bezocht. Meer dan 3.000 gasten woonden de 6e editie van de trendbeurs in het Westen bij, 1.000 professionele bezoekers meer dan op de voorjaarseditie van 2023.

"We zijn ons ervan bewust dat de grootste uitdaging niet het exposantenportfolio is, want dat is top. We moeten TRENDS UP WEST neerzetten als een vaste waarde onder handelaren in het Westen en daarbuiten. Daarom hebben we onze marketingactiviteiten voor bezoekers geïntensiveerd - op sociale netwerken, met nieuwsbrieven, mediasamenwerkingen en persoonlijke contacten - en we konden nu zien dat deze inzet zijn vruchten afwerpt, aangezien we veel gasten voor de eerste keer op TRENDS UP WEST hebben mogen verwelkomen," meldt Project Manager Christian Kasch. Degenen die niet persoonlijk aanwezig konden zijn, kunnen in ieder geval een virtuele rondleiding krijgen.

Veel merken zoals Design Letters, Fred loves Irma, Luna Via en T.Tolein waren dit jaar voor het eerst vertegenwoordigd op TRENDS UP WEST. De vele kleine start-ups en fabrikanten bieden handelsklanten nieuwe, hoogwaardige verrassingen voor hun assortimenten in de segmenten Home Decor, Cook & Eat, Gift & Paper en Outdoor Living. Bekende grote merken zoals Giftcompany, Good Old Friends, Räder en Pad vormen de basis voor het assortiment.

Veel bedrijven die aanvankelijk wilden afwachten hoe TRENDS UP WEST het zou doen als een evenement dat het hele jaar zou duren, hebben hun deelname voor 2025 al aangekondigd. De voortekenen zijn goed dat het laatste weekend van juni voor de zomervakantie zich zal vestigen als een vaste datum in de retailkalender - dus van 28 tot 30 juni 2025 is het weer zover: TRENDS UP WEST.

Meer informatie:
Trends Up West
www.trendsupwest.com

Publicatiedatum: