Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Philippe Starck en AXOR vieren dit jaar 30 jaar partnership

Hoe design een sleutelrol speelt in de ontwikkeling van de sanitair sector

Waarom is design zo belangrijk bij het inrichten en organiseren van ons dagelijks leven? En hoe heeft design de afgelopen decennia een sleutelrol gespeeld in de ontwikkeling van de sanitair sector?

"Om ons beeld te vormen of onze cultuur te beïnvloeden, moet design de juiste vorm vinden die aansluit bij een behoefte, een tijdsgeest of een nieuwe functie. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, want de 'juiste' vormen en de noodzakelijke functies zijn achteraf sneller te herkennen dan tijdens het ontwerpproces. Dit vereist enerzijds ontwerpers met visie en een sterke creativiteit, en anderzijds ondernemers met fantasie en moed', aldus AXOR. Een van de bekendste voorbeelden is hun samenwerking met Philippe Starck. Dit jaar wordt het 30-jarige partnership gevierd.


Philippe Starck.

Designer Philippe Starck gebruikt design als een creatieve tool om een dienst te verlenen. Zijn veelzijdige werk laat zien wat creativiteit kan bereiken als het wordt gebruikt om te innoveren en te spelen met traditionele patronen. In de moderne badkamer zien we vandaag wat zo lang verborgen bleef achter gestandaardiseerd tegelwerk en stereotype keramiek: een nog steeds zeer functionele ruimte waarin hoogwaardige materialen, kleuren en een sensueel gevoel gecombineerd worden met moderne en elegante vormen. Zo brachten AXOR en Philippe Starck in 1994 met de Salon d'Eau een revolutie teweeg. Dit radicale en succesvolle concept veranderde het imago van de badkamer volledig.

"Er zijn veel baanbrekende ideeën die Philippe Starck naar AXOR of zelfs naar de hele sector heeft gebracht. De twee belangrijkste waren niet alleen na te denken over het product, maar ook over het ontwerpen van een ruimte en opnieuw nadenken over de interactie tussen mens en product", vat Olivier Sogno, VP AXOR, samen.

Philippe Starck voegt toe: "Samen met AXOR deel ik een diepe liefde voor water. We komen van water, zijn ervan gemaakt en hebben het nodig. Ik heb een diepgaande relatie met dit element en ben altijd verdrietig als deze vitale bron wordt misbruikt. Ik wilde me daarom inzetten voor de bescherming en het behoud van water. AXOR heeft dezelfde visie. De enige manier om deze iconische kranen succesvol te maken was om water te presenteren als een luxueus product opdat de waarde ervan stijgt in de ogen van de consument."

Lees hier het complete artikel.

Publicatiedatum: