Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Limited Edition speelt in op nog meer personalisatie van collectie

''Veeleisende klanten in huidige economie wensen snel op maat gemaakte objecten te ontvangen''

Sinds het begin van de jaren 90 spitst het Belgische bedrijf Limited Edition zich toe op het creëren van luxueuze op maat gemaakte kleden voor de residentiële en commerciële markt. Met meer dan 30 jaar ervaring is het bedrijf uitgegroeid tot een voorloper in zijn vakdomein en eveneens een internationale speler met meer dan 200 medewerkers.

Hoewel actief op de wereldwijde markt, slaagt Limited Edition er toch in om 100% in België te ontwerpen en produceren. Deze lokale en persoonlijke aanpak wordt hoog in het vaandel gedragen door oprichtster Katia Dewitte en haar man Philippe Hanet.

Meer zelfs, duurzaamheid en innovatie zijn ook kernwaarden in de identiteit van het bedrijf. Limited Edition streeft er ook naar om te werken met duurzame, natuurlijke materialen – pure wol voor onder andere de Callisto collectie en zeewier voor de Retro Chic. De outdoor collectie, Poolside, is tevens vervaardigd op basis van gerecycleerde vinyl.


Rechts de oprichters Philippe Hanet en Katia Dewitte.

Internationale Inspiratie
In de producten van Limited Edition is internationale inspiratie te vinden. Marketing manager Aline Dewever zegt hierover: ''Door de productietechnieken heen, bijvoorbeeld in de Dakar collectie. Het vlechten van vloerkleden is al eeuwenlang een vorm van kunst in Afrika. Vaak werden ze gemaakt van resten stof om een decoratieve en warme touch aan huizen toe te voegen. De traditionele, Afrikaanse techniek heeft Limited Edition gemoderniseerd tot unieke, handgevlochten tapijten.''

''Ook in de kleurselectie is deze inspiratie terug te zien, zoals in de dessins bij 'Genesis'. Het idee voor dit ontwerp rees uit de prachtige kleuren en wolken die je aan de hemel ziet vanuit het vliegtuig.''

Limited Edition hecht veel waarde aan lokale banden en een persoonlijke aanpak. Volgens Aline blijft het Belgische bedrijf functioneren als KMO. ''Onze klanten hebben hun interne aanspreekpunten. Wereldwijd hebben we ook agenten op de baan, die in nauw contact staan met onze binnendiensten.''

Uitdagingen
Uiteraard vergt deze economische tijd ook wat uitdagingen met zich mee, zo ook voor Limited Edition. ''De veeleisende klanten in onze huidige economie wensen snel op maat gemaakte decoratie objecten te ontvangen. Wij spelen dus nog meer in op personalisatie van onze collectie. Vandaar dat we ook geïnvesteerd hebben in een product configurator waarmee onze klanten hun kleden kunnen samenstellen.

''Verder heeft het bedrijf nog digitalisering plannen voor de internationale markt in Europa,'' besluit Aline Dewever.

Meer informatie:
Limited Edition
[email protected]
www.le.be
België