Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Anna ter Harmsel en Petra Wilbrink over de groei van Ter Steege

'Van paard en wagen tot wereldspeler dat samenwerkt met kunstenaars'

Toen Albert Ter Steege in 1933 voor het eerst met paard en wagen langs de lokale boeren ging om gebruiksvoorwerpen te verkopen, had hij nooit kunnen indenken wat dit teweeg zou brengen. Familiebedrijf Ter Steege, dat begon als een marskramer, groeide in ruim 90 jaar uit tot een wereldwijde leverancier in de groenbranche. Het contrast tussen deze tijden is immens groot. Vandaag de dag worden er per jaar bijna zes miljoen artikelen verkocht, die vanuit een modern logistiek centrum van 20.000 m² verstuurd worden naar 55 verschillende landen.


Anna ter Harmsel en Petra Wilbrink in de showroom. Naast hen is de collectie in samenwerking met Lammie van Wieringen te zien.

House of Inspiration
Collectie VJ25 is vanaf 1 mei te zien in het House of Inspiration, de showroom een belangrijk onderdeel geworden van Ter Steege. Hier word je ondergedompeld in 2500 m² aan indoor en outdoor inspiratie. "Ieder jaar zetten we de showroom volledig op z'n kop, zodat we de nieuwe voorjaarscollectie kunnen presenteren", vertelt Petra Wilbrink enthousiast, terwijl ze het eindresultaat laat zien. Als marketingmanager heeft ze zich, samen met haar team, de afgelopen periode bezig gehouden met het ontwerpen van de kleurrijke toonzaal. "Dit jaar staat creativiteit centraal. De complete collectie voor 2025 weerspiegelt zowel ambacht als kunst en cultuur." Dit uit zich in drie stijltrends: Graffiti Groove, Safari Chic en Easy Atelier.



Samenwerkingen met kunstenaars
In lijn met deze trends is Ter Steege een nieuwe samenwerking aangegaan met kunstenaar Rick Triest. Onder het label TS Collection is een complete serie gelanceerd. "Hij heeft zich laten inspireren door de Dutch masters uit de Gouden Eeuw, zoals bijvoorbeeld Rembrandt van Rijn legt Anna ter Harmsel uit. Sinds kort heeft ze het team van Ter Steege versterkt. "De abstracte kunstwerken op de producten geven een luxe uitstraling, passend bij een moderne hotel chic look." Designed By Rick Triest bestaat uit allerlei soorten woonaccessoires, zoals onder andere vazen, potten en wanddecoratie. Maar ook kaasplanken, espresso kopjes en placemats zijn terug te vinden binnen het assortiment.

In 2022 ging Ter Steege ook al in zee met een kunstenaar. Exclusief voor TS Collection pakte Lammie van Wieringen de kwast en schilderde een eigenzinnige range. Wegens succes werd deze collectie ook dit jaar weer uitgebreid. Lammie vertelt: "De natuur intrigeert mij, ze heeft zoveel gezichten. Ze kan onvoorspelbaar, kalm en temperamentvol zijn. Iedere print viert een eigen thema uit de natuur."

Verschuiving assortiment
Zowel voor indoor als voor outdoorproducten zijn retailers bij Ter Steege aan het juiste adres. De afgelopen jaren hebben ze in Rijssen de verbinding tussen deze twee werelden zien groeien. Van de bijna 22.000 pallets die verstuurd worden, is ongeveer de helft geschikt voor binnengebruik. Ooit was dat echter anders. "In die jaren waren bloempotten in opmars. Tuincentra popten als paddenstoelen uit de grond, waardoor de bloempotrevolutie een feit was", legt Anna uit. Zo werd in 1984 gestart met de import van bloempotten uit Europa. Net zoals alle producten van Ter Steege, worden deze met de hand vervaardigd. Tot de dag van vandaag is de groothandel uit Overijssel sterk in deze productgroep. Bezoekers van vakbeurzen als Spoga+Gafa, IPM, Christmasworld of Trendz komen de producten regelmatig tegen.



Klaar voor de toekomst
Ter Steege heeft een indrukwekkende weg afgelegd, van een bescheiden begin met paard en wagen tot een toonaangevende speler in de wereldwijde groenbranche. Het bedrijf blijft innoveren en inspireren, gedreven door creativiteit. De voortdurende uitbreiding van hun assortiment, de succesvolle samenwerkingen met kunstenaars, en de jaarlijkse vernieuwing van het House of Inspiration, laten zien dat Ter Steege zich blijft aanpassen aan de veranderende markten en consumententrends. Het familiebedrijf blijft trouw aan zijn roots, terwijl het moedig vooruitstreeft, waardoor het bedrijf niet alleen voortleeft, maar bloeit in een steeds veranderende wereld.

Benieuwd naar de producten van Ter Steege? Plan dan een bezoek aan de exclusieve expositieruimte House of Inspiration en laat je adviseren door een van de accountmanagers. Of kom een kijkje nemen tijdens Trendz in Gorinchem (stand i126).



Meer informatie:
Ter Steege
Nijverheidsstraat 53
7461 AD Rijssen
[email protected]
www.tersteege.com