Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ondanks verhuizing draait Richmond Interiors op volle toeren

Lex Tiggeler: "Economische seinen staan op groen, dus na de zomer kunnen we losgaan"

Er kan gesteld worden dat het een hectisch jaar is voor Richmond Interiors. 2024 staat namelijk in het teken van het nieuwe pand, dat inmiddels betrokken is. Sinds vorige week is iedereen overgegaan naar het kersverse hoofdkwartier in Heerhugowaard. Na een feestelijke barbecue met het hele team, is de interieurgroothandel helemaal klaar voor de tweede helft van het jaar.

Toch gaat het dit jaar niet alleen maar over de verhuizing. Er gebeurt namelijk ook van alles op de markt, en dat houdt de gemoederen bezig. Directeur Lex Tiggeler neemt ons mee in de laatste ontwikkelingen.



UK en Frankrijk op volle toeren
Het is inmiddels wel duidelijk dat de retail in Nederland onder druk staat. Ook Richmond Interiors merkt dit. "Het is in Nederland wat kalmer, net zoals in Belgiƫ en Duitsland. Daartegenover staat dat de export, met name United Kingdom (UK) en Frankrijk, op volle toeren draait", vertelt Lex. "Dit maakt dat we er goed voor staan."

De afgelopen editie van Maison&Objet in Parijs heeft een grote rol gespeeld in het succes van dit jaar. "We hebben enorm veel nieuwe contacten opgedaan en klanten toe kunnen voegen aan ons bestand. Deze bestellingen zijn in de afgelopen tijd uitgeleverd en nu komen de nabestellingen binnen." Vandaar is er extra veel voorraad ingeslagen, zodat er snel geleverd kan worden aan klanten.

Al meer dan 15 jaar richt Richmond Interiors zich op diverse Europese markten. De interieurspecialist profiteert hier momenteel van. "Maar", zegt Lex, "Nederland is nog steeds het leukst om te bedienen. De markt zit bovenop de trends. Als je met iets nieuws komt, valt dat bijna altijd in de smaak. Andere landen hebben langer nodig voordat de nieuwste trends omarmd worden."



Online zomerlancering
Ondanks dat de bezoeken in de Nederlandse winkels lager zijn, merkt Lex dat actieve winkeliers juist nu op zoek zijn naar opvallende producten. "En daarom gaan we niet wachten met de lancering van nieuwe artikelen."

De gloednieuwe showroom van Richmond is nog niet gereed. De verwachting is dat deze in augustus helemaal af is. Daarom kiest Richmond er nu voor om de lancering van ruim 100 artikelen alvast online te zetten. In september kunnen de klanten tijdens de openingsweek een nog grotere productlancering verwachten.



Los gaan na de zomer
Na de zomerdip, die de Nederlandse woonbranche vanouds kent, is Richmond Interiors klaar voor de rest van het jaar. "In deze periode hebben we veel concurrentie van andere branches, zoals de horeca- en reissector. Na de hype tijdens de coronaperiode is dit weer even schakelen. We zijn verwend door de corona-jaren zonder zomerdip."

Na de zomermaanden wordt er een drukke periode verwacht bij Richmond Interiors. "De verwachting is dat onze showroom dan klaar is. De nieuwe showroom is zo groots dat je hier niet binnen een uurtje klaar bent. Tegelijkertijd verwachten wij eind van de zomer een groot aantal artikelen te lanceren, dus na de zomer kunnen we weer losgaan!", besluit Lex enthousiast.



Meer informatie:
Richmond Interiors
Echo 1
1704 EG Heerhugowaard
+31 (0) 226 45 16 35
[email protected]
www.richmondinteriors.nl