Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bad in Beeld viert 50e showroom: drie ondernemers vertellen over hun ervaringen

Bij Bad in Beeld draait het niet alleen om het verkopen van badkamers, maar ook om het opbouwen van relaties met klanten en het bieden van ondersteuning aan aangesloten ondernemers. In een blog deelt het bedrijf, ter ere van onze 50e showroom, verhalen van drie ondernemers die hun ervaringen en inzichten vertellen. Met Rianne van Emmerloot – GBM Sanitairstudio, Beneden Leeuwen, Sjoerd Bakker van Bakker Vlaardingen en Yoshua Verhave – Roberto Tegels en Sanitair, Zwaag.



Hoe ben je voor het eerst in contact gekomen met Bad in Beeld en wat heeft je doen besluiten om je aan te sluiten?
Rianne van Emmerloot: "Via mijn toenmalige baas, die op zoek was naar een inkooporganisatie om meer ontzorgd te worden op verkoopgebied en goede inkoopcondities te verkrijgen. Via haar kwamen we bij Bad in Beeld terecht," vertelt Rianne. De goede inkoopcondities en marketingondersteuning waren doorslaggevend. "Onze vorige baas had niets met sanitair en kwam vanuit een bouwmarkt. Bad in Beeld bood ons de kans om ons professioneel te ontwikkelen."

Yoshua Verhave had een soortgelijke ervaring: "Bad in Beeld kwam naar ons toe. Onze showroom was nog niet open, maar de leveranciers die we hadden gekozen kwamen overeen met die van Bad in Beeld. De ondersteuning die ze boden was voor ons de doorslaggevende factor."

Sjoerd Bakker van Bakker Vlaardingen deelt een vergelijkbaar verhaal: "We waren op zoek naar een nieuwe inkooporganisatie die ons de vrijheid van een eigen gezicht bood, maar toch ook het voordeel van inkoop in volume. Bij Bad in Beeld hadden we meteen een goed gevoel, mede dankzij de mooie brochure en het kranenmerk Regn."

Wat was je eerste indruk van Bad in Beeld en hoe is die indruk in de loop van de tijd veranderd?
"Eerst was het zoeken naar dingen, maar dat is soepeler geworden", zegt Rianne. "We hebben veel vrijheid, maar profiteren ook van goede inkoopcondities en landelijke trends."
Yoshua voegt toe: "We waren bang voor allerlei regels, maar dat viel mee. Bad in Beeld biedt ondersteuning zonder dat je je eigen winkel verliest. Het is geen strikte franchiseformule."

Voor Sjoerd Bakker is de eerste indruk van Bad in Beeld niet veel veranderd: "Het is echt een sanitair specialistische organisatie. Het is een platte organisatie waarbij iedereen heel benaderbaar is, en dat vind ik heel fijn."

Wat is het leukste moment dat je hebt meegemaakt met een klant bij Bad in Beeld?
"Het leukste moment was toen we professioneel werden en dat ook door de klant gewaardeerd werd. Van hobbyhandelaar naar professioneel bedrijf, dat was een groot verschil," herinnert Rianne zich.

Yoshua deelt een uniek project: "We hebben een bijzondere tegel van Apavisa gebruikt. Het was een mooi project met veel warme tinten."

Sjoerd Bakker vertelt over een bijzonder project voor Chanel: "We maakten de toiletten voor hun trainingscentrum en ook op hun kantoor in Brussel. Het was niet heel spannend qua ontwerp, maar wel eervol."

Wat doe je om een sterke relatie met je klanten op te bouwen en te onderhouden?
"Bij aankoop van een badkamer geven we een onderhoudspakket mee," zegt de Rianne. "Veel klanten komen terug, soms zelfs voor hun derde badkamer. Dat is mijn waardering voor mijn werk."

"Goede begeleiding en stapsgewijze ontzorging," is het motto van de Yoshua. "Wij kunnen van A tot Z ontzorgen, afhankelijk van wat de klant wil."

Voor Sjoerd Bakker draait het om persoonlijke verkoopgesprekken: "We proberen diepgang te geven aan het gesprek en optimaal te communiceren. De klant moet centraal staan in het hele verhaal."

Als je één advies kon geven aan een nieuwe ondernemer die overweegt zich aan te sluiten bij Bad in Beeld, wat zou dat dan zijn?
"Zorg voor een mooie showroom en wees betrouwbaar," adviseert de Rianne. "Luister naar de klant en voldoe aan hun wensen. Een mooie showroom is onze gereedschapskist."
"Ga er open in en ga in gesprek," zegt de Yoshua. "Bad in Beeld biedt veel ondersteuning en het is zeker interessant voor beginnende ondernemers."

Sjoerd Bakker benadrukt de voordelen van Bad in Beeld: "Als je je eigen gezicht wil houden en een kwalitatief product zoekt met goede ondersteuning, dan zit je bij deze organisatie goed."

Mee informatie:
Bad in Beeld
[email protected]
www.badinbeeld.nl

Publicatiedatum: