Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Axor en Starck vieren 30e verjaardag

Philippe Starck en Axor vieren dit jaar de 30e verjaardag van hun samenwerking. Philippe Starck gebruikt design als een creatief instrument om een dienst te verlenen; zijn productieve en veelvormige werk laat zien wat creativiteit kan bereiken als het wordt gebruikt om zowel te innoveren als, altijd met respect en humor, te spelen met traditionele patronen en normen", legt de Hansgrohe Groep uit.

In 1994 stelde Starck de 'natte kamer' tegenover de Salon d'Eau, letterlijk vertaald de 'Water Woonkamer'. Dit concept veranderde het imago van de badkamer volledig. Er zijn veel baanbrekende ideeën die Philippe Starck naar Axor of zelfs naar de hele sector heeft gebracht. De twee belangrijkste waren om niet alleen na te denken over het object, maar om een ruimte te ontwerpen en natuurlijk om opnieuw na te denken over de interactie tussen mensen en producten,' vat Olivier Sogno, VP Axor, samen.

De geboorte van Axor
Tot het einde van de 20e eeuw waren de meeste badkamers functionele natte ruimtes. Het idee dat je langer dan nodig in de badkamer kon doorbrengen omdat je je goed wilde voelen, was de meeste mensen nog vreemd. Net als het idee om deze ruimte te willen personaliseren. Juist omdat Hansgrohe het potentieel van de badkamer als leefruimte herkende, richtte de onderneming in 1993 het eigen designmerk Axor op.

Axor bouwde voort op de ervaring van het zustermerk hansgrohe op het gebied van design en breidde deze consequent uit.

Axor en Starck - een 30-jarige samenwerking
Het begon allemaal met het Salon d'Eau, dat in 1994 de AXOR Starck collectie omvatte. Het beeld van een badkamer met een vrijstaand bad, wastafel en toilet, inclusief de kranen uit deze collectie, en een ruimte boordevol daglicht, zonder tegels en gekenmerkt door natuurlijke materialen, was zowel een revolutie als een commercieel succes dat vandaag de dag nog steeds ons idee van modern badkamerontwerp vormt. De Axor Starck collectie is een icoon van badkamerdesign geworden. Het is nog steeds een van de meest succesvolle badkamercollecties die Axor tot nu toe heeft gelanceerd.

Meer informatie:
Hansgrohe Groep
www.hansgrohe-group.com

Publicatiedatum: