Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Het gehele team van de vloerenproducent maakt de overstap"

Amorim en Dersimo bundelen hun krachten

Vloerenproducent Amorim en groothandel Dersimo hebben elkaar gevonden. De twee bedrijven gaan met ingang van 1 juli nauw met elkaar samenwerken. Dersimo, gevestigd in Maassluis, gaat de distributie van het productenprogramma Wicanders Wise van Amorim Cork Flooring volledig voor haar rekening nemen.

CEO Antonio Rios Amorim van Corticeira Amorim schudt algemeen directeur Marc Dubbeldam van Dersimo de hand na het ondertekenen van de distributieovereenkomst.

"Het vloerenproduct kurk staat momenteel volledig in het centrum van de belangstelling", laat Managing Director Ad Postma van Amorim weten. "Niet alleen vanwege z'n neutrale en zelfs negatieve C02-waardes, maar zeker ook vanwege het ongeëvenaard aantal gebruikersvoordelen die geen ander vloermateriaal/ type in zich heeft. Om er een paar te noemen: van de keiharde tot 17% hoge energiebesparing tot superzachte en warme voetenervaring. En dan nog niet eens gesproken over een 53% loopgeluidsreductie die elke ruimte van een serene rust voorziet. En dit uiteraard geheel pvc-vrij!", benadrukt Postma.

Dit alles vergezelt met de zeer recent geïntroduceerde innovatieve digitale printtechnieken, waardoor de kurkvloer de mogelijkheid krijgt om naast de bestaande visuals met kurk-designuitstraling, te worden voorzien van een levensecht hout- of steendesign die voelbaar de houtnerf en steenstructuur tot leven laat komen.

Significante groei
"Dit heeft er toe geleid dat we binnen een zeer korte periode heel veel bestaande en nieuwe business partners bereid hebben gevonden om ons netwerk te versterken met de introductie van deze innovaties", gaat Postma verder. "De aan zekerheid grenzende verwachting is daarbij dan ook dat we gezamenlijk met onze businesspartners een significante groei zullen gaan bewerkstelligen.
Daarnaast, om de bereikbaarheid van dit kurkvloerenproduct voor de consument geografisch te waarborgen, zal er tevens worden gewerkt aan een gestage uitbreiding van het huidige netwerk. Uiteraard blijft de distributiepolitiek hierbij onverminderd van kracht. Dit alles echter vereist uiteraard een professioneel ondersteuningsapparaat richting onze business partners. Van het wederom teruggaan naar dagelijkse uitleveringen in plaats van nu 3 dagen per week, het te allen tijde telefonisch gegarandeerd bereikbaar zijn door een juiste numerieke bezetting tot een verbeterde presentie in den lande door met een groter team sneller en frequenter de juiste ondersteuning en service te verlenen."

Ambitieuze groeistrategie
Voor de verwezenlijking van deze ambitieuze groeistrategie met borging van de gewenste service is daarom een samenwerking gesloten tussen twee specialisten, zoals Postma dat verwoordt: "Dersimo als distributiespecialist en Amorim Cork Flooring als product(ie) specialist met het merk Wicanders Wise. Dersimo neemt hiervoor per 1 juli 2024 in exclusiviteit, de totale Benelux distributie over van Amorim Cork Flooring voor het volledige productenprogramma met merknaam Wicanders Wise."

Dersimo is al ruim 50 jaar een specialist in de woning- en projectinrichting op het gebied van vloer- en raamdecoratie in met name het A-merk segment en faciliteren een 'one stop shop' voor de volledige behoefte voor de retailer in de interieurbranche. "Onderdeel van het grootste Europese distributiebedrijf, zijn zij met recht een specialist in hun vakgebied", is Postma van mening.

Accountmanagers
De accountmanagers Remko van Hugten en Leon Versteeg in Nederland treden in dienst van Dersimo. Ook voor de Belgisch en Luxemburgse markt zullen Miguel de Sousa (verantwoordelijk voor Belux) en Martijn Petitjean vanuit Dersimo de Belux-markt volledig voortzetten en uitbreiden qua activiteiten. "Het openen van een Belgisch kantoor met showroom zal in de komende maanden hiervoor verwezenlijkt worden", laat Postma weten.

Ook Kelvin Matheijsen (marketing) zal het Dersimo-team gaan versterken en een heuse campagne starten met de Wicanders Wise new marketing and social media approach voor dealers. Postma: "
Wij zijn verheugd dat het gehele team de overstap maakt, waardoor we de continuïteit, kennis en kunde kunnen blijven garanderen."

Voor de klanten van Amorim verandert er volgens Postma niets, want het gehele gebruikelijke productenprogramma blijft volledig op voorraad liggen, zij het niet meer in Tholen maar bij Dersimo. Verder blijven alle condities onveranderd. Daarnaast blijven de gebruikelijke aanspreekpartners onverminderd beschikbaar op hetzelfde telefoonnummer."

Wat er wel gaat veranderen? Het telefoonnummer dat klanten bellen in Tholen zal in eerste instantie blijven bestaan, echter wordt doorgelinkt naar de customerservice van Dersimo. Het rechtstreekse nummer van de customerservice van Dersimo is 010 – 591 40 70 en is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08h15 tot 17h30. Maandag en vrijdag worden ook weer gewoon uitleverdagen. En een groter team voor een frequentere en betere service, concludeert Postma.


Managing Director Ad Postma van Amorim en algemeen directeur Marc Dubbeldam van Dersimo wensen elkaar het allerbeste voor de nieuwe samenwerking.

Meer informatie:
Dersimo BV
Noordzee 12
3144 DB Maassluis
(010) 591 40 70
[email protected]
www.dersimo.nl

Wicanders Wise
www.wicanders.nl