Vandaag begint 3daysofdesign 2024, een evenement dat belooft een baken te zijn voor ontwerpers, architecten en interieurontwerpers van over de hele wereld. Al meer dan een decennium is 3daysofdesign een platform waar "dromen werkelijkheid worden, en waar de innovatieve geesten die het creatieve landschap van morgen vormgeven, worden getoond."
'Een integraal onderdeel van onze ambitie was de wens om een platform te bieden voor visionairs om hun dromen te realiseren door de kracht van gemeenschap en connectie,' zegt de organisatie. Deze gedachte echoot de kernfilosofie van 3daysofdesign, dat is opgericht met de visie om hen die durven te dromen te vieren en te versterken. Het festival streeft ernaar visionairs te verbinden, een gemeenschap te creëren waar creativiteit geen grenzen kent.
'Dromen zijn de poort naar onze diepste gedachten. Een springplank voor de verbeelding, vrij van beperkingen geworteld in de praktijk. Het is binnen dit droomlandschap dat onconventionele ideeën en oplossingen worden geboren,' zegt Signe Byrdal Terenziani, CEO van 3daysofdesign. Dit perspectief heeft het thema voor het festival van dit jaar geïnspireerd: DURF TE DROMEN.
Merken: 101 Copenhagen, Abstracta, Gärsnäs, House of Finn Juhl.
Groter dan ooit
Honderden evenementen, 11 districten, en één verenigend thema: DURF TE DROMEN. Het festival van dit jaar belooft het grootste tot nu toe te zijn, een weerspiegeling van een onwankelbare toewijding aan het bevorderen van innovatief ontwerp, vakmanschap en duurzaamheid.
Meer dan 350 tentoonstellingen zullen verspreid over Kopenhagen plaatsvinden, in straten, showrooms, galeries en evenementenruimtes. Dit gevarieerde programma belooft een breed scala aan perspectieven en disciplines binnen het ontwerp te bieden, waardoor 3daysofdesign 2024 het meest uitgebreide festival in zijn geschiedenis wordt. Merken delen al hun enthousiasme:
Met merkensamenwerkingen, groepstentoonstellingen, nieuwe showrooms en meer, is het festival klaar om een wereldwijd publiek te inspireren en te betrekken. Het is dan ook passend dat de visuele identiteit voor het festival van dit jaar is gecreëerd door de gerenommeerde Bjarke Ingels Group (BIG). 'Wij geloven dat met een scala aan verschillende perspectieven, we veel meer kunnen bereiken dan als individuen. Wanneer we allemaal samenkomen, worden we een soort krachtpatser. Een ethos dat we delen met 3daysofdesign,' zegt Paula Madrid, Global Graphic Design Manager bij BIG.
3daysofdesign vindt plaats van 12 tot en met 14 juni in Kopenhagen.
Meer informatie:
3daysofdesign
www.3daysofdesign.dk