Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Amber Monseré van Mon Dada: "Na de kapitaalinjectie kregen we een enorme boost"

Bij Mon Dada, dat natuurlijke geurkaarsen en huisparfums maakt, zijn ze in feeststemming. In de eerste plaats omdat zaakvoerder en oprichter Pauline Dhaenens op 24 mei jl. bevallen is van een gezonde dochter Alix. Daarnaast gaat het de Belgische producent van artisanale kaarsen in betonnen potten voor de wind, zeker nadat wielrenner Wout van Aert en zijn echtgenote Sarah De Bie samen met CEO Bruno Descamps van Lamett mede-aandeelhouder werden en geld investeerden in de succesvolle onderneming.
"Na die kapitaalinjectie kregen we een enorme boost", zegt Amber Monseré bij afwezigheid van Pauline op Antwerp Design Week (ADW). "Onze naamsbekendheid is daarna enorm toegenomen. De investeerders zorgen voor meer mogelijkheden waardoor we verder kunnen groeien."


Amber Monseré van Mon Dada tijdens Antwerp Design Week in de showroom van XLBoom.

Het is vijf jaar geleden dat de eerste creaties van natuurlijke geurkaarsen vanuit New York door de Belgische Pauline Dhaenens werden gecreëerd. Intussen worden de luxe kaarsen verdeeld via een dealernetwerk in meer dan 40 landen. De extra gelden en het inbrengen van ervaren inzichten spelen een cruciale rol in de groei van Mon Dada.

"We maken alle kaarsen handmade in Waregem", vertelt Amber met een aanstekelijk enthousiasme. Zij onderhoudt klantcontacten en doet de orderverwerking.
Dit najaar wordt een nieuwe collectie gelanceerd, op ADW waren vooral bestaande in- en outdoorcollecties te zien en onder de collectie in samenwerking met ontwerper Glenn Sestig. Hij maakte de 60 ONE, de eerste geurkaars die hij in samenwerking met Mon Dada op de markt bracht. Deze combineert sensueel en houtachtig zwart leer met Damascus Roos, nootmuskaat, neroli en bergamot. Het is maar dat je het weet.

"We hebben op Antwerp Design Week mooie contacten opgedaan", vervolgt Amber. "Het is voor ons zeker een meerwaarde geweest om aan dit event deel te nemen. Het is gewoon een heel leuk concept. Wij zijn van West-Vlaanderen en kregen een plekje bij XLBoom, een hele mooie locatie. Als het aan mij ligt doen we volgend jaar zeker weer mee."


Een van de outdoor kaarsen die Mon Dada op de markt heeft gebracht.

Meer informatie:
Mon Dada
Pitantiestraat 138
8792 Waregem
+3256 98 03 28
[email protected]
www.mondadacollections.com