Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Optimaliseren van winsten is bijzaak geworden

"In uitdagende tijden wenden meer mensen zich tot Ikea"

De oprichter van Ikea, Ingvar Kamprad, had een droom om mensen te voorzien van meubels en ondersteuning bij het creëren van een beter thuis, ongeacht de grootte van de portemonnee. Dit sluit aan bij de strategie die Ikea momenteel hanteert. Sinds het begin van het boekjaar FY24, dat in september vorig jaar begon, heeft Ingka Group de prijzen tweemaal verlaagd, en het heeft positieve effecten gezien met toenemende hoeveelheden.

"Dit boekjaar is voor ons het jaar van blijvend lagere prijzen en nog betaalbaarder worden voor onze klanten. Het gaat niet om het optimaliseren van winsten. Tegelijkertijd zien we dat mensen minder consumeren en hun aankopen uitstellen, omdat velen nog steeds worstelen met beschikbaar inkomen en kosten van levensonderhoud. Om deze reden hebben we besloten om verder te investeren in prijsverlagingen en te navigeren met kleinere marges", zegt Tolga Öncu, Ingka Retail Manager, Ingka Group (Ikea).



Meer dan 30 IKEA-markten blijven de besparingen vanuit de toeleveringsketen evenals vanuit de operationele activiteiten van de winkelier doorgeven aan de klanten door de prijzen te verlagen. "Gezien de economie van vandaag zijn we verheugd over de interesse van onze klanten in onze producten en diensten. Ons doel blijft om onze prijzen zo dicht mogelijk bij hun niveau van vóór de pandemie te brengen en onze klanten verder te ondersteunen in de toekomst," legt Öncu uit.

"In economisch uitdagende tijden wenden meer mensen zich tot Ikea, en we zien dat ons marktaandeel groeit in veel markten. We geloven dat het nog betaalbaarder maken van onze producten, zonder in te leveren op kwaliteit, vorm, functionaliteit en duurzaamheid, de weg voorwaarts is voor ons," besluit Öncu.

Meer informatie:
Ikea
www.ikea.nl

Publicatiedatum: