De overname van Henk Schram Meubelen is voortgekomen uit de pensioengerechtigde leeftijd van de oorspronkelijke eigenaren, Henk en Carla Schram. Ongeveer tien jaar geleden werd Bas van Dongen gevraagd om het bedrijf over te nemen, met als doel de continuïteit van het bedrijf te waarborgen.
Met het oog op de toekomst en een aangepaste visie heeft Bas de afgelopen jaren een verschuiving naar meer digitalisering doorgevoerd, een ontwikkeling die verder zal worden voortgezet. Als onderdeel van deze strategische verandering gaat de bedrijfsnaam "Henk Schram Meubelen" vanaf 1 mei 2024 plaats maken voor een nieuwe identiteit: HSM Collection "Made For Interior". Kortom, de overname is het resultaat van een zorgvuldig geplande transitie, waarbij wordt ingespeeld op zowel de traditionele waarden als op de veranderende behoeften en trends in de markt.
Bas van Dongen en Annuska Lachman.
Strategische koers
In de komende jaren zal HSM Collection een nieuwe strategische koers varen, gericht op het creëren van doordachte en samenhangende collecties. Bas geeft aan dat de focus meer dan ooit ligt op kwaliteit en duurzaamheid van de collecties.
Deze nieuwe strategie wordt ondersteund door de aanstelling van een nieuwe commercieel directeur, Annuska Lachman. Met deze aanpak en nieuwe directie streeft HSM ernaar om een totaal beleving te bieden aan haar klanten.
Annuska Lachman: "Door minder maar zorgvuldig geselecteerde producten aan te bieden, kunnen we ons assortiment beter afstemmen op de behoeften en voorkeuren van onze klanten. Tegelijkertijd willen we vernieuwing stimuleren door items toe te voegen die onze klanten blijven verrassen en inspireren. De komst van Annuska als commercieel directeur met expertise in Marketing en Sales almede ervaring in de branche, zal een cruciale rol spelen bij het ontwikkelen en implementeren van strategieën welke HSM helpen groeien in deze nieuwe richting.
Tevens heeft HSM recentelijk een nieuw logo gelanceerd, dat vanaf 1 mei wordt vergezeld door een geheel nieuwe website. Om onze (nieuwe) klanten kennis te laten maken met onze HSM identity bieden we 10% korting op alle orders die in de maand mei via de website geplaatst worden.
Deze nieuwe branding elementen zijn ontworpen om de merkbeleving te versterken en de klanten een nog betere ervaring te bieden tijdens hun interactie met HSM.
Merkbeleving
Het doel is om een verhaal te vertellen dat naar buiten wordt gebracht door middel van verbeterde content en versterkte marketinginspanningen. Dit omvat het vernieuwen van het assortiment en het verleggen van de focus naar herkenbaarheid, waarbij storytelling een integraal onderdeel wordt. Bas van Dongen: "We streven naar een totale merkbeleving in plaats van losstaande producten. We zullen ons ook richten op het gebruik van duurzamere materialen en het vergroten van de inkoop van Europese producten. Het speerpunt blijft het handhaven en verbeteren van een juiste balans tussen prijs en kwaliteit"
Om deze herkenning te versterken, zal HSM de collecties online en offline presenteren, zowel op de website als in de showroom en op beurzen. Bas geeft aan dat hij de API-koppelingen voor de uitwisseling van gegevens met partners efficiënter heeft geïmplementeerd binnen HSM. Hierdoor kunnen retailers zich eenvoudig bij HSM aanmelden en worden ze ontzorgd, zowel online als offline. Zo streeft HSM ernaar de klanten op alle fronten te ondersteunen.
Met deze bedrijfsvisie en nieuwe collectie zal het team van HSM, haar partners, bestaande en voormalige klanten opnieuw introduceren in de wereld van HSM. Het persoonlijke contact en de samenwerking met klanten zijn voor Bas en Annuska van groot belang.
Meer informatie:
HSM Collection
[email protected]
[email protected]
www.hsmcollection.com