Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Een dealer hoeft nooit meer nee te zeggen tegen een klant"

Derde generatie PR Living broedt na twee jaar Paul Rogers uit

Onder leiding van de derde generatie Rogiers slaat PR Living een compleet nieuwe weg in. Na twee intensieve jaren van broeden, overleggen, ontwerpen en produceren is het familiebedrijf er helemaal klaar voor. De Belgische fabrikant komt met een nieuw meubellabel: Paul Rogers. En dat is geen sinecure binnen een familiebedrijf dat volgend jaar 65 jaar bestaat.
Een jaar geleden verraste PR Living, een gevestigde waarde in de interieurwereld, ook al met de lancering van het tafelmerk Muundo. Gelijk werd aangekondigd dat er nog meer zou volgen. Met Paul Rogers gaan de Vlamingen nu op de Italiaanse designtour, maar wel met de bekende Belgische touch. Die vooral staat voor ingetogenheid, gezelligheid en warmte, vertellen de broers Thibault (35) en Louis Rogiers (30). "We meten ons met de Italianen, maar zijn een stuk toegankelijker", klinkt het ambitieus.

Foto rechts:
De broers Thibault en Louis Rogiers vormen de derde generatie van het familiebedrijf.


PR Living ondergaat een metamorfose. Met de lancering van Paul Rogers zal de naam van het moederbedrijf steeds meer op de achtergrond verdwijnen. De markt vraagt om klinkende namen die voor het nodige sentiment moeten zorgen bij consumenten. Het nieuwe tafellabel is daar een goed voorbeeld van. "Mensen kopen een Muundo; dat kweekt sentiment alsook refereert dit naar een kwaliteitslabel", weet Louis. "We gaan nu hetzelfde doen met Paul Rogers, dat na een oefening van twee jaar - waarbij we niets aan het toeval hebben overgelaten - tot stand is gekomen. We hebben PR Living dus niet in een nieuw jasje gestoken, want Paul Rogers is een start up. Het merk wordt vanaf het nulpunt opgebouwd, waarbij we ons hebben afgevraagd wat er ontbreekt op de meubelmarkt en hoe we een eigen brandidentiteit kunnen verwerven. De labels Muundo en Paul Rogers hangen als het ware onder PR Living."

Soft Launch
Dezer weken vindt een Soft Launch plaats en wordt in de showroom, waar inmiddels alle meubels van Paul Rogers staan te pronken, vooral de reacties van de verdelers gepolst. Geconcludeerd kan worden dat vrijwel iedereen het een superoriginele collectie vindt, zegt Louis. "Het grote verschil is dat PR Living zich op het middensegment richt en Paul Rogers op het midden-hoogsegment. We werken uitsluitend met premium materialen. Je kunt ons vergelijken met een Range Rover, Audi of BMW, niet met een Rolls Royce of Lamborghini. Wij bieden het beste van het beste, maar tegen toegankelijke prijzen", trekt hij de vergelijking. "Als je bij de Italianen voor een hoeksalon 25.000 euro moet neertellen, dan kun je bij Paul Rogers denken aan 10.000 a 12.000 euro. Zonder daarbij in te boeten op kwaliteit. Daarom heeft het ook twee jaar geduurd voordat alles in kannen en kruiken was", geeft hij aan.

Foto links: Cobble sofa + Dua coffee tables.

"Ik bemoei me vooral met de sales, Thibault met de productie. Samen met onze designer Cas Moor, één van de nieuwe sterren aan het Belgische meubelfirmament, heeft hij de compleet nieuwe collectie vorm gegeven. Daarbij zijn we niet over één nacht ijs gegaan. Binnen onze eigen productiefaciliteit in Roemenië hebben we dan ook verschillende aanpassingen moeten doorvoeren. Daar werken niet alleen vakmensen met 20, 30 jaar ervaring die alle kneepjes van het meubelvak kennen, maar ook jonge talenten. Onder leiding van een Italiaans management wordt daar op hoog niveau welgeteld 875 verschillende banken, stoelen en tafels geproduceerd die daarna ook nog eens afzonderlijk van elkaar geconfigureerd kunnen worden. We wilden pas naar buiten treden als alles 100% op orde was. Dat is nu het geval."

Perfecte alternatief
Paul Rogers richt zich op de betere woonretailer, wil niet dat zijn meubelen op elke hoek van de straat verkrijgbaar is. "Dit is het perfecte alternatief van wat de mid en high end markt vraagt op zowel de korte als langere termijn", vervolgt Louis. "Als je onze designs ziet en voelt, dan is dat de kers op de taart. Zowel wij als onze dealers hebben een groot vertrouwen in het nieuwe meubellabel. Paul Rogers heeft een eigen merkidentiteit, het is geen samenraapsel van allerlei bestaande meubelen maar een compleet nieuw concept uitgewerkt door Cas, Creative Director van Paul Rogers. Hij staat mede aan de basis van ons kindje, dat de komende jaren PR Living in z'n huidige vorm meer naar de achtergrond zal doen verdwijnen. We streven ernaar dat de consument straks een woonwinkel binnenstapt en zegt: 'Ik wil een Paul Rogers zetel, hebben jullie die?'.
In ons logo staan twee tekens: een bolletje en een vierkantje, dit is een knipoog naar een tafel of stoel. Over een bepaalde tijd moet dat voor herkenbaarheid zorgen, dat mensen zeggen: het is een Paul Rogers. Maar dan zijn we al wel een tijdje onderweg."

Mysterieus
PR Living, opgericht door opa Paul Rogiers (87) die evenals zijn partner en grootmoeder Paula nog elke dag langskomt op de zaak, is een B2B-naam. Met Paul Rogers wil het bedrijf vooral consumenten gaan triggeren. "Paul Rogers klinkt mysterieus, wordt geassocieerd met een gekend designer, of met een avonturier. Mensen kunnen er hun eigen pseudoniem bij bedenken."

Foto rechts: Pillar dining table + Evi chair.

Door voor de 'internationale' naam Paul Rogers te kiezen, wordt de founder van PR Living geëerd. "We hebben bewust de i uit de achternaam weglaten, omdat buitenlanders zoals Fransen en Koreanen de naam Rogiers niet uit kunnen spreken. 'I'm looking for een Paul Rogers design' kan nu iedereen uitspreken...
Met de naamgeving zorgen we voor een connectie tussen de drie generaties, dat geeft vertrouwen bij onze afnemers. Daarnaast zetten we vol in op duurzaamheid. Het is niet de bedoeling dat onze meubels na vijf jaar op de afvalberg belanden, maar dat deze generatieslang meegaan. We kiezen voor de beste natuurlijke materialen. Tot in detail!", wil Louis gezegd hebben. "Wat de eerste en tweede generatie Rogiers heeft opgezet, wordt nu door ons uitgebouwd. We zullen in de toekomst ook nog andere designers vragen om voor ons te tekenen."

Website
De website paulrogers.be is vanaf deze week toegankelijk. Doel is om sentiment te creëren bij potentiele kopers, die zich getriggerd moeten gaan voelen om naar de dichtstbijzijnde dealer te gaan. "We verkopen een droom. Die staat of valt met de getoonde beelden, die op de site van een zeer hoog niveau zijn. Geheel overeenkomstig met het high end meubilair. De afbeeldingen doen de bezoekers van onze site dromen en fantaseren.
Met onze collectie is het de bedoeling dat een dealer nooit nee hoeft te zeggen. Alles is mogelijk, van materiaal tot opstelling om maar wat te noemen. Onderin de site staat een configurator, waarmee de particulier de juiste tafel of sofa kan ontwerpen en daarna offerte kan doen bij de dealer, die een B2B-login heeft. Daardoor kan er heel snel geschakeld worden. We ontzorgen ze compleet."

Het nieuwe meubellabel zal zich voor het eerst op Salon del Mobile (16-21 april) aan het grote publiek presenteren, waar Paul Rogers een stand krijgt van 200 m2 in Hall 5, Booth A23.

Meer informatie:
Paul Rogers
Vijfseweg 84
8790 Waregem
Belgium
Tel. (+32) 056 62 51 90
[email protected]
www.paulrogers.be

Muundo
www.muundo.be