Amerikaanse consumenten zijn verdeeld over de manier van meubels kopen. Iets meer dan de helft van hen shopt het liefst online. Raydiant's rapport toont aan dat 51% online verkiest, terwijl 49% voor fysieke winkels kiest. Positieve winkelervaringen zijn cruciaal volgens het onderzoek, met 85% die dit belangrijk vinden. Een goede ervaring zorgt ervoor dat 92% terugkeert naar de winkel en 60% meer uitgeeft. Prijs blijft de grootste invloed op winkelkeuzes, gevolgd door gemak en beschikbaarheid. Raydiant ondervroeg 1000 consumenten in december.
Foto ter illustratie: New York City.
De top drie factoren die een goede ervaring in de winkel beïnvloeden, volgens de respondenten, zijn de productselectie en variëteit op de locatie (40%), kwalitatieve service door het personeel (31%) en de lay-out en organisatie van producten op de locatie (11%). Ondertussen blijft de prijs (40%) de grootste invloed hebben op waar consumenten winkelen, gevolgd door gemak (23%) en beschikbaarheid (19%).
Bron: Furniture Today