Action behaalde vorig jaar een netto-omzet van €11,3 miljard, wat bijna 28% hoger is dan in 2022. Deze groei werd deels veroorzaakt door de toevoeging van 303 nieuwe winkels. Ook bestaande winkels zagen een stijging van de omzet, met een groei van 16,7% voor winkels die al een jaar open waren. De brutobedrijfswinst steeg met 34% naar ruim €1,6 miljard.
Action slaagde erin om de prijzen van een deel van het assortiment te verlagen, waarbij ongeveer 40% van de producten sinds de zomer goedkoper is geworden. In 2023 opende Action mijlpalen met zijn vijfhonderdste winkel in Duitsland, driehonderdste in Polen, honderdste in Oostenrijk en achthonderdste in Frankrijk. Eind vorig jaar had Action meer dan 69.000 medewerkers, bijna 9.000 meer dan het voorgaande jaar. In februari opent Action zijn eerste winkel in Portugal, waarmee het zijn activiteiten uitbreidt naar het twaalfde land.
Bron: De Telegraaf