Marcel Jansen is in het dagelijkse leven een Allround Marketing Manager met een creatieve mindset, gespecialiseerd in Projecten, Retail, Conceptontwikkeling en Business Development. Ook is hij in te huren als Spreker, zo is te lezen op zijn LinkedIn-profiel. Als geïnteresseerde maakt hij regelmatig een rondje woonwinkels. "Vooral omdat hier niet de directe transactie, maar juist zaken als verwondering, inspiratie, educatie, aandacht, verrassing, creativiteit, advies etc centraal staan. Of zouden moeten staan", zo concludeert hij. "Te vaak beland ik in stoffige, sfeerloze en saaie winkels. Te veel woonwinkels lijken ook op elkaar en zijn vooral een verzameling van bij elkaar gepresenteerde spullen."
"Wat een verademing om dan de nieuwe speelse terracotta winkel van POLSPOTTEN binnen te komen", vervolgt Jansen. "Je zintuigen worden in deze door Space Projects ontworpen winkel en kantoor echt even aangezet. Elke stap die je zet raak je meer verwonderd en wordt je begeerlijkheid geactiveerd. Een echte retailparel en voorbeeld voor de toekomst van fysieke retail en een must visit voor elke retailer, uit welke branche dan ook!"
"Maar Amsterdam heeft natuurlijk nog veel meer retail inspiratie te bieden, zoals de nieuwe winkel van Moooi, House of Rituals, de Dyson store, Wildernis of winkellocaties als Utrechtsestraat, Gererd Doustraat en Jan Pieterheijestraat", aldus Jansen, die regelmatig een inspiratiedag Amsterdam organiseert. "Natuurlijk op de fiets of met de boot, inclusief lunch en borrel! De TikTok rijen slaan we ff over", grapt hij.
Bron: LinkedIn