Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Managing Director in de Benelux Mark van Betten

Tenzo's strategische verschuiving: verandering omarmen in meubelontwerp

In een exclusief interview met Mark van Betten, de algemeen directeur die de activiteiten van Tenzo in de Benelux overziet, hebben we de dynamische evolutie van de Zweedse meubelfabrikant onderzocht. Tenzo, oorspronkelijk bekend om zijn gelakte MDF-meubels ontworpen voor zelfmontage, heeft strategisch zijn productassortiment en marktbenadering verbreed.

Als een integraal onderdeel van de familie-eigendom Gunnar Johansson Group, opereert Tenzo zijn productiefaciliteit in Smålandsstenar, genesteld in de Zweedse regio Gnosjö. Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, productie en distributie van meubels, bedient Tenzo een diverse internationale markt en exporteert 95% van zijn producten naar grote retailers in heel Europa, met name in Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Benelux en Scandinavië.


Mark van Betten naast de Bali-dressoir op de Brussels Furniture Fair

Marktdynamiek
Mark, die al 25 jaar bij het bedrijf is, werpt licht op de recente strategische zetten van Tenzo, gericht op de verschuiving naar gemonteerd meubilair, als weerspiegeling van veranderende consumentenbehoeften in de Benelux. Deze progressieve aanpak omvat het produceren en monteren van het knock-down meubilair in Zweden voordat het naar klanten wordt verzonden, een initiatief om te voldoen aan de evoluerende marktverwachtingen. ‘Klanten willen geen knock-down meubilair meer. Dus de nieuwe collectie die we introduceerden op de Brussels Furniture Fair biedt ook de optie om gemonteerd geleverd te worden. Deze beslissing was vrij significant, omdat dit al een tijdje een wens is geweest van klanten,' zegt Mark.

Een andere markttrend die Mark identificeerde is houten meubilair: ‘We produceren voornamelijk gelakt meubilair, vooral op MDF. In Scandinavië wordt dit vaak gecombineerd met wit eiken. We hebben dit veel gedaan, maar nu zien we een geleidelijke verschuiving weg van deze Scandinavische esthetiek naar meer houten of monochrome hedendaagse stukken.’ Dit is ook te zien in het Bali-dressoir, te zien op de foto hierboven.

De Parma-collectie
De recente onthulling van de Parma-collectie van Tenzo, met een monochromatisch, hedendaags ontwerp, werd ook geprezen op de Brussels Furniture Fair. ‘De collectie werd zeer goed ontvangen. Het was onze eerste keer in Brussel en het was een zeer succesvolle beurs. We gaan volgend jaar weer,’ zegt Mark. De Parma-collectie kenmerkt zich door eenvoudige poten en deuren, wat zorgt voor een moderne, samenhangende uitstraling. De afwezigheid van handvatten, metalen poten en afgeronde randen dragen bij aan de strakke look. Geïnspireerd door modern wonen, bevestigt de nieuwe lijn Tenzo's toewijding aan veelzijdig meubelontwerp.


De Parma-collectie op de Brussels Furniture Fair

Toekomstplannen
Kijkend naar 2024, verwacht Tenzo zijn nieuwe lijn te presenteren op vakbeurzen zoals Ambiente en de Brussels Furniture Fair. Daarnaast plannen ze een exclusieve interne beurs in Zweden, waarbij ze een kijkje achter de schermen bieden in hun 1500m2 showroom en klanten betrekken bij productontwikkelingsexperts.

Meer informatie:
Tenzo AB
Stålgatan 4
SE-333 33 Smålandsstenar
Zweden
[email protected]
www.tenzo.se

Tenzo BV
Wilhelminalaan 2
5707 BV Helmond
Nederland

Mark van Betten
[email protected]

Publicatiedatum: