Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Wereldwijde meubelbranche profiteert niet van Black Friday'

De totale wereldwijde online uitgaven tijdens Black Friday bedroegen in totaal bijna €65 miljard ($71 miljard), wat een stijging van 8% betekende ten opzichte van vorig jaar. Echter profiteerde de meubelindustrie hier niet van. De online verkoop van meubels daalde met 11% in vergelijking met de cijfers van vorig jaar op Black Friday. Dat meldt Furniture Today.



Business of Home suggereert dat Black Friday aan populariteit verliest en denkt dat Gray Friday over een paar jaar een betere naam is voor het event. De uitgebreide vroegtijdige promoties dit jaar door grote retailers zoals Amazon en Walmart hebben de betekenis van Black Friday als dé ultieme winkeldag veranderd. Met een langere periode van aanbiedingen en promoties sinds oktober lijkt de traditionele Black Friday-koorts terrein te verliezen.

Deze verschuiving, vooral merkbaar in de sector van woninginrichting, duidt op een overgang van Black Friday naar een meer uitgebreide winkelperiode, wat mogelijk het einde van zijn langdurige dominantie markeert, aldus Business of Home.

Publicatiedatum: