INretail heeft de verkiezingsprogramma’s van dertien politieke partijen geanalyseerd en omgezet naar een stemwijzer voor de retail. Het is voor ondernemers in de retailsector een snel en slim hulpinstrument om te bepalen welke partijen het goed voor hebben met ondernemers. De programma’s werden doorgelicht op tien thema’s.
Foto ter illustratie © Ijdema | Dreamstime.com
Verkiezingsbeloften politieke partijen
De verkiezingsbeloften van dertien politieke partijen werden geanalyseerd. Onder meer VVD, GroenLinks/PvdA, NSC, SGP, PVV, BBB, D66, CDA en vijf andere partijen werden onder de loep genomen qua verkiezingsbeloften. Er werd dus niet teruggekeken. In totaal doen 26 partijen me aan de verkiezingen voor de nieuwe Tweede Kamer.
Belangrijke standpunten
Gekeken werd naar plannen voor het verminderen van de enorme regeldruk die ondernemers ervaren, de (betaalbaarheid van) verduurzaming en beschikbaarstelling van financiering. Ook werd gefilterd op de voornemens om winkelcriminaliteit aan te pakken, investeringsplannen in de regio’s en een realistische aanpak van zero-emissiezones.