Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

NADUVI wint eerste aflevering AFAS Young Business Award

De eerste finalist van de AFAS Young Business Award is bekend. Het Amsterdamse interieurplatform NADUVI wint de eerste aflevering van de competitie voor jonge, groeiende bedrijven. Duurzaamheid, schaalbaarheid en diversiteit gaven volgens de jury de doorslag.

Een pitch voor de camera’s is wat anders dan een pitch voor een prospect. De zenuwen dropen er vanaf tijdens deze eerste show. NADUVI-founder Itai Gross kwam nog stevig over, voor Kim Hiemstra (Boombrush) en Jan Wijn (Trunkrs) liggen de spotlights duidelijk nog verder uit hun comfort zone. Dat gaat natuurlijk wat ten koste van de goed ingestudeerde verkoopverhalen van een minuut. Gelukkig heeft presentator Jörgen Raymann de gave om wat rust te brengen.


NADUVI’s CEO en oprichter, Itai Gross.

Inhoudelijk hadden de jonge ondernemers behoorlijk wat te brengen, maar Itai Gross bracht duidelijk het meest complete verhaal. Zijn NADUVI (omzet: 18 miljoen euro) sluit steeds meer Europese meubelfabrieken aan, zodat zijn klanten een steeds groter aanbod krijgen. Slimme technologie zorgt voor een efficiënte supply chain. “Onze partners zijn blij. Een fabriek in Polen maakt maandelijks 500 banken voor ons. Wij zijn een heel nieuw verkoopkanaal voor die fabriek.”

Door rechtstreeks samen te werken met interieurmerken en leveranciers kan NADUVI hun volledige assortiment rechtstreeks naar consumenten sturen zonder omwegen. Dit stelt hen in staat om verschillende schakels en kosten uit de distributieketen te snijden, waardoor ze concurrerende prijzen kunnen garanderen en tegelijkertijd de CO2-uitstoot per bestelling kunnen verminderen.

Jurylid Van der Veldt was benieuwd naar het retourbeleid: “Je wilt een stoel voelen voordat je het koopt. Er zal heus veel teruggestuurd worden dat niet bevalt. Hoe ga je daarmee om?” Gross heeft een groot geloof in technologie. Hij denkt dat Augmented Reality het geopperde ‘retour probleem’ grotendeels kan oplossen. Je kunt de meubelen projecteren in je eigen huiskamer, “Vroeger dacht niemand aan het online bestellen van schoenen, omdat je die ook wilt passen. Nu is het normaal. Zo gaat het ook met meubelen.”

NADUVI staat in de finale en kan dan meer vragen in die richting verwachten. Gross’ pitch stond als een huis, zijn bedrijf heeft grote kansen. De verkoop gebeurt nu in Nederland, België en Duitsland, maar dankzij de digitale motor is opschalen naar meer landen zonder meer mogelijk. Dat is ongetwijfeld een belangrijke reden om NADUVI terug te willen zien.

“Wij zijn uitermate enthousiast om dit jaar een van de finalisten te zijn van de AFAS Young Business Award. Dit is een geweldige validatie van ons idee en businessmodel, en ik kijk ernaar uit om het in de finale te presenteren met de andere winnaars,” aldus Itai Gross.

Meer informatie:
NADUVI
www.naduvi.nl

Publicatiedatum: