Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

MediaMarkt opent zeven nieuwe winkels in voormalige BCC-filialen

MediaMarkt neemt zeven winkels over van de failliete elektronicaketen BCC. Het gaat om de vestigingen in Barendrecht, Beek, Beverwijk, Delft, Nijmegen, Zoeterwoude, en de Amsterdamse locatie aan het Gelderlandplein. Alle zeven winkels openen voor het eerst hun deuren als MediaMarkt op 22 november, midden in de Black Friday-campagne. Vorige week bereikte MediaMarkt overeenstemming met de curatoren van BCC over de overname, en maandag keurde de toezichthouder ACM de overname goed. Met de meeste verhuurders van de betreffende panden is inmiddels een overeenkomst getekend, en de gesprekken met de overige verhuurders bevinden zich in de afrondende fase. Met de nieuwe winkels komt het totale aantal MediaMarkt-filialen in Nederland op 55.

Voor het personeel van BCC biedt de overname eveneens kansen. Voor de nieuwe winkels wordt momenteel personeel geworven, en de voormalige BCC-werknemers worden met open armen ontvangen, zoals bevestigd door Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux: "We zien ernaar uit om een groot aantal BCC-medewerkers, met al hun ervaring, in onze familie op te nemen. Dit geldt niet alleen voor de zeven nieuwe winkels, maar ook voor medewerkers uit omliggende vestigingen."

Nieuw winkelconcept 'Xpress'
Rijnders ziet in de recent verworven winkels een waardevolle aanvulling op het bestaande portfolio: "Met deze uitbreiding verbeteren we niet alleen de geografische spreiding van onze winkels, maar het geeft ons ook de mogelijkheid om het nieuwe winkelconcept 'Xpress' in Nederland te introduceren. Dit compacte concept richt zich op stadscentra en winkelcentra en legt de nadruk op gemak en beschikbaarheid. Hiermee kunnen we onze klanten beter bedienen in binnensteden en winkelcentra, en versterken we bovendien onze omnichannel propositie."

'Experience' staat centraal
Deze omnichannel propositie vormt een essentieel onderdeel van de strategie van MediaMarkt, waarbij het bieden van een 'ervaring' centraal staat. Rijnders benadrukt: "Wij geloven sterk in de combinatie van offline en online kanalen. Consumenten beginnen tegenwoordig hun zoektocht naar elektronica vaak online, maar hechten nog steeds veel waarde aan het kunnen zien en ervaren van producten in de winkel. Wij bieden deze ervaring aan, samen met deskundig advies van onze medewerkers en aanvullende diensten om het product optimaal te benutten. We streven ernaar om onze klanten een naadloze ervaring te bieden in al onze verkoopkanalen, door te investeren in zowel online als offline. In maart 2024 breiden we onze kanalen nog verder uit met onze eigen online marktplaats."

Opening op 22 november
Op 22 november openen de nieuwe MediaMarkt-winkels hun deuren. Klanten kunnen er terecht voor hun Black Friday-aankopen, hoewel de winkels nog niet volledig zijn ingericht zoals men van MediaMarkt gewend is. Rijnders legt uit: "We zorgen ervoor dat we klaarstaan voor onze klanten in de steden waar we nieuwe winkels openen. De verwachte inrichting van een nieuwe MediaMarkt vraagt echter nog wat voorbereiding, en daar zullen we de komende periode hard aan werken."

Meer informatie:
MediaMarkt
www.mediamarkt.nl

Publicatiedatum: