Reliving.nl toont overtuigend dat duurzaam ondernemen en het creëren van een winstgevend bedrijf goed samengaan. Het platform voor tweedehands vintage en design maakt aanzienlijke groei door. Desondanks bleek het vinden van initiële financiële middelen een uitdaging. In een interview met MT/Sproud vertelt Ananda van Doorn over de uitdagingen zowel zakelijk als privé.
Jody Klaassen en Ananda van Doorn, de oprichters van Reliving.
"Toen we besloten fulltime voor Reliving te gaan, wisten we dat er nog veel te weinig geld binnenkwam en dat we investeringen moesten ophalen. Een heel moeilijke fase: vind maar eens een venturecapital-partij die zijn vingers durft te branden aan een consumentenmarktplaats. Daarvoor moet je echt een miljoenenomzet draaien. Onze eerste investering haalden we op bij stichting ifund, die zich inzet voor de circulaire economie. Ik ben ze nog steeds dankbaar."
De ultimate visie is om tweedehands spullen als de primaire optie te beschouwen. Dit impliceert niet dat iedereen zijn huis volledig met gebruikte meubels moet inrichten, maar eerder dat mensen zorgvuldig overwegen voordat ze nieuwe aankopen doen: wat heb ik echt nodig en is er al iets beschikbaar? Bovendien streven ze naar internationale expansie.
Lees hier het complete interview.