Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Stephan van der Horst:

''Producenten zouden moeten stoppen met het jaarlijks lanceren van grote, nieuwe collecties''

Woonwinkel Co van der Horst in Amstelveen is een familiebedrijf dat al sinds 1905 bestaat en waarvan de 4e generatie inmiddels aan het roer staat van de Boutique Concept Store. Co van der Horst is hofleverancier en verbonden met bekende designnamen en exclusieve nichemerken.

Hoe blikt Stephan van der Horst, die samen met zijn broer Edwin eigenaar is, terug op de afgelopen tijd. Wat zou er moeten veranderen en hoe ervaart hij het aankoopbedrag van de huidige consument? We legden hem onder andere deze, maar ook nog andere vragen voor.


Links Stephan van der Horst.

Hoe kijk je terug met Co van der Horst op de afgelopen drie kwartalen?
''Terugkijkend op de afgelopen drie kwartalen met Co van der Horst, zijn we tevreden met onze prestaties. Ondanks de uitdagingen die de wereldwijde situatie met zich meebracht, zijn we erin geslaagd om te blijven opereren en onze klanten te bedienen. We hebben flexibiliteit getoond en ons aangepast aan de veranderende omstandigheden.''

Wat zou er moeten veranderen in de interieurbranche?
''Binnen de interieurbranche groeit de behoefte aan meer duurzaamheid en milieubewustzijn. Het is van essentieel belang dat we materialen en productiemethoden selecteren die minder schadelijk zijn voor het milieu en dat we consumenten bewuster maken van hun keuzes. Daarnaast moeten we voortdurend blijven innoveren en de nieuwste technologieën omarmen om de klantbeleving te versterken.

Het aspect van design speelt een cruciale rol in onze branche, aangezien goed ontwerp bekend staat om zijn tijdloosheid en hoogwaardige kwaliteit, waardoor het lang meegaat. Dit draagt feitelijk bij aan de duurzaamheid van onze branche en wordt versterkt door de opties voor herstoffering en het gebruik van losse hoezen. Iets waarvan ik vind dat we als branche veel meer mee naar buiten moeten komen.''

Waar moeten producenten volgens jou mee stoppen?
''Producenten zouden moeten stoppen met het jaarlijks lanceren van grote nieuwe collecties. Dit proces is niet duurzaam, omdat voordat een nieuwe collectie zelfs in de winkels verschijnt en gecommuniceerd is, er alweer gewerkt wordt aan de volgende. Het gevolg is dat leveranciers een aanzienlijk deel van hun omzet halen uit showroomverkopen, wat resulteert in een ongezonde situatie die op de lange termijn niet haalbaar is.''

Wat vind je van het koopgedrag van consumenten anno 2023?
''Hoewel consumenten in 2023 steeds meer online oriëntatie gebruiken voor hun (interieur)aankopen, merken wij een groeiende vraag naar persoonlijke ervaringen. Klanten willen betrokken worden bij het ontwerpproces en verlangen naar fysieke interactie met producten om ze te zien, aan te raken en te ervaren. Ze zoeken naar op maat gemaakte ontwerpen die naadloos aansluiten bij hun levensstijl en waarden, waarbij klantgerichte service hen, indien gewenst, volledig ontzorgd.''

Waar liggen voor Co van der Horst de beste kansen?
''Onze onderneming ziet de beste kansen in het voortdurend creëren van unieke, op maat gemaakte interieurontwerpen en het verlenen van uitmuntende service. We zijn vastbesloten om te blijven investeren in vakmanschap en het aanbieden van exclusieve collecties en ontwerpen die onze klanten nergens anders kunnen vinden. Dit omvat ook ons eigen deskundige installatieteam, dat garant staat voor een "white glove service". We streven ernaar alleen het allerbeste te bieden aan onze klanten. In onze branche zien we een groeiende trend waarbij externe partijen verantwoordelijk zijn voor uitleveringen, die niet altijd dezelfde zorgvuldigheid bieden als wij. Daarentegen hebben wij alles in eigen beheer en dragen de volledige verantwoordelijkheid voor het creëren van een unieke en hoogwaardige beleving bij het realiseren van een nieuw interieur voor onze klanten, van begin tot eind.''

Hoe inspireren jullie de klanten?
''We inspireren onze klanten door hen mee te nemen op een reis door de wereld van design. We laten hen zien hoe ze hun eigen persoonlijkheid en stijl kunnen uiten in hun interieur. Onze interieurontwerpers gaan namelijk uit van de individualiteit van iedere klant. We leren onze klanten goed kennen, begrijpen hun levensstijl en persoonlijke herinneringen en presenteren vervolgens een uniek moodboard en ervaring die hen aanspreekt. Daarnaast organiseren we regelmatig evenementen om klanten te blijven inspireren.''

Waar ben je het meeste trots op?
''Waar ik het meest trots op ben, is de rijke geschiedenis en de sterke reputatie van ons bedrijf. Samen met mijn broer Edwin zijn we al vier generaties lang actief en hebben we een hechte band opgebouwd met onze klanten en de gemeenschap in Amstelveen en omgeving. Bovendien zijn onze relaties in het hogere segment van de vastgoedmarkt aan het verstevigen. De metropoolregio Amsterdam krijgt een steeds internationaler karakter, vooral in projectontwikkeling. Kopers verwachten meer luxe en leven en werken vaak internationaal, waardoor ze op zoek zijn naar volledig afgewerkte woningen die aan de hedendaagse normen voldoen. Om aan deze groeiende vraag te voldoen, hebben we enkele jaren geleden de afdeling Co Development opgezet, waarbij we makelaars en projectontwikkelaars ondersteunen en het gehele proces van A tot Z begeleiden.''

Heb je een voorbeeldfiguur uit de interieurwereld?
''Mijn vader, de derde generatie eigenaar van Co van der Horst. Hij heeft ons bedrijf nationale bekendheid gegeven dankzij zijn innovatieve ondernemerschap. Helaas is hij in 2019 overleden.''

Meer informatie:
Co van der Horst
Stephan van der Horst
[email protected]
www.covanderhorst.nl
Binderij 2
1185 ZJ Amstelveen