Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Interview met Lammert Moerman van JEE-O

''In deze tijden is het de kunst van het omdenken, maar we geloven sterk in ons eigen product''

Robuust en krachtig design en altijd onderscheidend in eenvoud: dat is wat de badkamer concepten van JEE-O typeren. Het merk is verfrissend en ambitieus, exclusief en extravert, stoer en gedurfd!

Het creatieve brein achter JEE-O is Lammert Moerman. Zijn droom is om levensgenieters wereldwijd kennis te laten maken met het ultieme JEE-O gevoel en hen de beleving van douchen en baden in eindeloze sferen te laten ontdekken. Sinds de oprichting van het bedrijf in 2004 is JEE-O uitgegroeid tot internationale speler en inmiddels zijn de producten wereldwijd te verkrijgen.

Wat houdt het bedrijf momenteel bezig, welke ontwikkelingen zijn er gaande en wat staat er voor volgend jaar op de planning? We legden Lammert Moerman wat vragen voor...


Lammert Moerman.

Wat houdt jullie momenteel bezig?

''Ondanks dat we altijd in beweging en ontwikkeling zijn, leven en werken we momenteel toe naar de deelname aan de Masters Expo, een premium beurs, waar ruim 40.000 bezoekers uit heel Europa het bijzondere aanbod in 'modern luxury' komen bezichtigen. Het is de eerste keer dat we aan deze beurs deelnemen en zijn vol verwachting! We gaan hier de Luxury Loo presenteren, die tot stand is gekomen uit een unieke samenwerking met Rentwereld. Door deel te nemen aan deze beurs, hopen we weer een nieuwe doelgroep te bereiken.

Daarnaast zijn we met veel hospitality projecten bezig, wat voor ons een steeds belangrijkere en grotere afzetmarkt is en waar we heel trots op zijn.

Ook zijn we bezig met het toevoegen van een nieuwe kleur in onze collecties. En is de base gelanceerd, waarmee we hebben ingespeeld op de vraag vanuit de markt. Hierop kunnen onze amsterdam en flow mini waskom worden geplaatst.''


De JEE-O base voor de toiletruimte, is eerder dit jaar gelanceerd.

Welke ontwikkelingen hebben invloed op jullie bedrijf en hoe gaan jullie daarmee om?
''Er is nogal wat gaande in de wereld: de oorlog in Oekraïne en daarnaast ook in Israël en Gaza. Het houdt ons natuurlijk ook bezig. Toch proberen we altijd te denken in mogelijkheden en is het de kunst van het omdenken. Lammert is veel op pad in binnen-en buitenland gaat hij op bezoek bij klanten/dealers, waar hij onder andere luistert naar wat er leeft bij de consument. Deze kennis neemt hij mee terug en nemen wij vervolgens weer mee in de verdere ontwikkeling van onze producten.

Daarnaast geloven wij echt in onze series, want het is een prachtige combinatie van design en functionaliteit die constant in ontwikkeling is.''


Blik op een gedeelte van het kantoor en tevens design center van JEE-O in Nijmegen.

Hoe verloopt de samenwerking met bekende designers, zoals Osiris Hertman?
''In 2019 is het concept van de cone serie gelanceerd in samenwerking met de Nederlandse interieurdesigner Osiris Hertman. Deze serie is de perfecte balans tussen speels en stoer. Van een afstand lijkt het ontwerp eenvoudig maar wie verder kijkt, ziet de bijzondere details en verfijnde afwerking.

Daaruit spreekt de ambachtelijkheid die Osiris altijd nastreeft in zijn ontwerpen. In de filosofie van Osiris moet je wijs zijn met water en tegelijkertijd genieten van het gebruik. De badkamer wordt meer en meer een ontspanningsruimte. Met een zitje, muziek, planten en als de ruimte het toelaat een sauna, open haard en uitzicht. Een plek om te genieten en op te laden voor de wereld die drukker en veeleisender is dan ooit. Een goed interieur moet zijn als de natuur en je rust geven.

We merken dat cone serie goed is ontvangen en begint aan te slaan. Dat had even tijd nodig, vanwege de coronaperiode, maar deze periode is ingezet om de serie compleet te maken met accessoires. Het is een prettige samenwerking met Osiris, en tof te zien dat hij echt ambassadeur is geworden van ons merk.''


Links Lammert Moerman met rechts Osiris Hertman.

Wat verwacht JEE-O van het jaar 2024?
''Wij hebben veel events op de planning staan voor volgend jaar, zoals deelname aan meerdere (internationale) beurzen. Ook wordt er een nieuwe kleur toegevoegd aan de collectie. Naast deze nieuwe kleur, blijven we onze collectie uitbreiden. Zowel de consument als de professional gaat op zoek naar onderscheidende producten, hetgeen wat wij bieden met onze bijzondere designs. De concepten kloppen, er is over nagedacht. Dat heeft al geleid tot het succes waar we tot dusver staan. We streven elke dag naar beter en perfectie, zowel binnen als buiten de organisatie.''

Meer informatie:
JEE-O
www.jee-o.com