Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Directie maakt strategiewijziging bij Starfurn bekend

"Pijlen worden op B2C-markt gericht om marktaandeel van onze dealers te vergroten"

In slechts drie jaar tijd heeft Starfurn flinke stappen gezet binnen de meubelbranche. De jonge groothandel, met Jean-Paul Olsder en Minneke van Rutten aan het roer, heeft de wind in de zeilen. 12 jaar lang hebben zij een eigen woonwinkel gerund. Gedurende deze tijd hebben de ondernemers ervaring en kennis opgedaan, die ze vandaag de dag toe kunnen passen binnen de meubelgroothandel.

Wij spraken met Jean-Paul: "De meubelbranche is wat traditioneel en conservatief", observeert Jean-Paul. Hij wil hier verandering in maken. "Wij zijn niet een groothandel die achterover gaat zitten en afwacht. Dit deed ik ook niet met mijn woonwinkel. Ik had bijvoorbeeld als een van de eerste interieurzaken een Facebook-account. Nu is het tijd om de volgende stap te nemen met Starfurn en het als label in de markt te gaan zetten."


Minneke van Rutten en Jean-Paul Olsder eigenaren van Starfurn.

Win-winsituatie
Hiervoor wordt een vernieuwend concept gelanceerd, waarbij Starfurn zich (ook) op de B2C-markt gaat richten. Hiermee zullen de retailers ondersteund worden. "Onze website zal voor het eerst ook geopend worden voor consumenten. Wanneer zij iets bestellen via onze website moet er een dealer bij hen in de buurt gekozen worden. Deze retailer zal vervolgens commissie krijgen over deze verkopen." Hierdoor zal de website van Starfurn veranderen in een platform, waar consumenten gekoppeld worden aan partners van het meubelbedrijf. Het moet een win-winsituatie worden voor alle partijen.



Uniek concept
Jean-Paul geeft aan dat hij zo een concept nog niet eerder tegen is gekomen in de sector. Ondanks dat enkele dealers even moeten wennen aan het deze vernieuwing, verwachten ze bij Starfurn dat het ten goede zal komen van iedereen. "Het overgrote deel van de dealers is positief over het nieuwe concept. Een kleine groep is wat terughoudender, maar vertrouwd op onze expertise."



B2C-markt
Door deze strategiewijziging zal Starfurn voor het eerst haar pijlen richten op de B2C-markt. Om het marktaandeel van de dealers en Starfurn zelf te vergroten, wordt er gericht geadverteerd. Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'normale' dealers en premium dealers. Voor de laatste groep zal er extra exposure gegenereerd worden en winstdeling zijn per order. Ook op tv wordt momenteel voor de nodige aandacht gezorgd. Sinds enkele weken is Starfurn bijvoorbeeld te zien in De Grote Tuinverbouwing op SBS6.

Tenslotte wil Jean-Paul duidelijk maken dat de successen die geboekt worden door Starfurn enkel mogelijk zijn door het team dat zich dagelijks inzet voor het meubelbedrijf. "Ik heb een geweldig team aan mensen om me heen", besluit de mede-eigenaar van Starfurn.



Meer weten over het nieuwe concept van Starfurn? Neem dan contact op of bezoek de groothandel tijdens Meubelbeurs Brussel van zondag 5 t/m woensdag 8 november (hal 8, stand 301).

Meer informatie:
Starfurn
Oeveraseweg 2
7971 PA Havelte
[email protected]
www.starfurn.nl