Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

bol.com neemt afscheid van de ‘.com’

Het platform bol neemt afscheid van het laatste gedeelte van haar naam. Waar bol bijna 25 jaar geleden nog duidelijk moest maken dat het een online winkel was, is dat inmiddels niet meer nodig. Ook de huisstijl krijgt een opfrisbeurt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik. Bol is een afkorting van Bertelsmann On-Line, dat in 1999 met de online verkoop in Nederland begon.



De eerste campagne in de nieuwe stijl is de wonen-campagne die sinds begin oktober is te zien. De merkupdate wordt de komende jaren geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen. De oude visuele stijl zal ook nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat die niet zomaar worden weggegooid.

Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer bij bol: "We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen. We voelen ons meer bol dan bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt, wij maken het nu officieel."

Niet alleen de merknaam verandert, ook de visuele stijl is subtiel aangepast. Dit is onder andere terug te zien in meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik. Het herkenbare blauw van bol blijft. Klanten zien de nieuwe huisstijl onder ander terug in de app, op de website, in campagnes, op de cadeaukaart en op verpakkingen.

Meer informatie:
bol
www.bol.com

Publicatiedatum: