Jules Clarysse startte zijn weverij voor badhanddoeken en bedlinnen in 1953 met slechts twee tweedehands weefgetouwen en de hulp van zijn zonen. Vier generaties later is Clarysse nog steeds een familiebedrijf, nu geleid door zijn achterkleinzoon Gregory Tack.
70e verjaardag
Dit jaar viert Clarysse zijn 70e verjaardag. De perfecte gelegenheid om enkele veranderingen door te voeren. Clarysse heeft zijn zakelijke identiteit nieuw leven ingeblazen, wat onder andere de creatie van een nieuw logo, een merkgids en catalogi omvat. "Ons nieuwste logo vertegenwoordigt niet alleen de eerste letter van Clarysse, maar staat ook symbool voor onze drie productgroepen: bad-, bed- en keukenlinnen", legt area sales manager Chloë De Groot uit. Tevens is de website bijgewerkt. Binnenkort zal er een compleet nieuwe versie gelanceerd worden.
Ook de collecties hebben een upgrade gekregen, met een focus op luxueuze kwaliteit en ecologische productie. "Maar", voegt Chloë toe, "Onze nieuwe badkamercollectie wordt nog steeds vervaardigd in dezelfde Belgische weverij waar alles begon, maar nu met aanzienlijk meer machines, meer personeel en innovatieve technologie."
Greep uit het assortiment
Onlangs nam Clarysse deel aan de vakbeurs Maison&Objet in Parijs. Hier waren allerlei soorten producten te bewonderen, waaronder de producten Florence en Luna. Florence is een uiterst absorberend handdoekenserie van hotelkwaliteit. Luna is Clarysse's eerste gerecyclede handdoek gemaakt van een katoen-polyester mix. "Het is onze meest milieuvriendelijke handdoek tot nu toe, met niet alleen ecologische materialen, maar ook een productieproces dat hulpbronnen bespaart", aldus Chloë. De katoen (67%) wordt gewonnen uit productieafval en het polyester (33%) komt van post-consumer PET-flessen.
Meer informatie:
Clarysse
Brugsesteenweg 106
8740 Pittem
+32 51 46 03 06
[email protected]
www.clarysse.com