Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Kees Hoogendijk, directeur van Koninklijke CBM:

'Hoewel het nog best goed gaat, hebben we wel te maken met flinke dip in de meubelindustrie'

De meubelbranche heeft te maken met een serieuze arbeidsmarkt-uitdaging, zegt Kees Hoogendijk, directeur van Koninklijke CBM (branchevereniging voor Interieurbouw en Meubelindustrie) in een interview met Binnenwerk Online. “Het kan in 2023, en het jaar daarna, nog wel eens moeilijk worden in onze branche. Het is daarom belangrijk om permanent contact met het scholenveld te onderhouden en ook te blijven investeren in je personeel.”



Als branchevereniging weet CBM bij uitstek wat er in de branche speelt. "Hoewel het nog best goed gaat, hebben we wel te maken met een flinke dip in de meubelindustrie. Bedrijven houden hun hart vast. In coronatijd gaf de consument nauwelijks geld uit aan de horeca of vakantie en juist wel aan het interieur, maar nu is dit andersom." De gelijktijdige stijging van zowel de huurprijzen als de materiaalkosten, in combinatie met de toenemende inflatie, vormen de ingrediënten voor een uitdagend jaar nu de cao-onderhandelingen naderen.

Lees hier het complete interview.

Publicatiedatum: