Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Belgische consument heeft aanzienlijk meer interesse in bedden en matrassen

Een positieve ontwikkeling is zichtbaar in de Belgische beddenbranche, zoals onthuld in de nieuwste editie van de Beddenbranche Marktmonitor België 2023, gepubliceerd door Marktdata.nl. De consumenten in België hebben hun interesse in bedden en matrassen aanzienlijk aangewakkerd, met een flinke stijging van 8% in oriëntatie in de eerste helft van het jaar 2023. Deze trend markeert een indrukwekkende omslag ten opzichte van het voorgaande jaar 2022, waarin nog een daling van 4% werd geregistreerd.


AURA Bed van Recor Bedding. Foto ter illustratie.

Meer dan 22,5 miljoen zoekopdrachten
In een tijdperk waarin internet steeds vaker wordt gebruikt als hulpmiddel in de oriëntatiefase, bieden statistieken over zoekvolumes waardevolle inzichten in de dynamiek van de consumentenbehoeften. Marktdata.nl heeft de afgelopen vier jaar het Nederlandstalige zoekverkeer over bedden in de Google zoekmachine in België geanalyseerd, en de bevindingen zijn opmerkelijk. Meer dan 22,5 miljoen zoekopdrachten gerelateerd aan bedden en matrassen werden ontleed, waardoor een helder beeld ontstond van de Belgische markttrends op het gebied van bedden en matrassen.

De data laten zien dat gedurende de afgelopen vier jaar maandelijks meer dan 469 duizend zoekopdrachten zijn uitgevoerd in België op het gebied van bedden en matrassen. Hoewel het zoekvolume de afgelopen jaren relatief stabiel is gebleven, onthult de analyse dat het maandelijkse gemiddelde zoekvolume voor bedden in 2022 met 3% was afgenomen ten opzichte van 2020. Een opmerkelijke ommekeer werd echter genoteerd in de eerste helft van 2023, waarin een krachtige stijging van 8% werd geregistreerd.

Aanzienlijke groei
De interesse van Belgische consumenten voor nieuwe bedden en matrassen vertoonde in 2021 een groei van 1% na het dynamische jaar van de pandemie, gevolgd door een daling van 4% in 2022. Het jaar 2023 begon echter met een opmerkelijke 8% toename in interesse ten opzichte van dezelfde periode in het voorgaande jaar.

BE t.o.v. NL
In vergelijking met de Nederlandse markt heeft de Belgische beddenbranche positievere ontwikkelingen doorgemaakt. Terwijl Nederland in 2021 geen groei zag en in 2022 zelfs een daling van 12% noteerde in de interesse van consumenten voor bedden en matrassen, bloeit de Belgische markt op met een aantoonbare groei in dezelfde periode.

Bron: Beddenbranche Marktmonitor België 2023

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo
0546 45 66 62
[email protected]
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: