Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Carola van der Kooij en Paul Brouns over showroomevent Kersten:

"Ook kleinere retailers moeten onderscheidend assortiment aan kunnen bieden"

In gesprek met Carola van der Kooij en Paul Brouns, twee drijvende krachten achter Kersten, krijgen we een kijkje in de wereld van het dynamische bedrijf. Met Carola als verantwoordelijke voor productontwikkeling en Paul voor de sales en marketing, zet de groothandel in woondecoratie steeds weer nieuwe stappen.

"Al meer dan tien jaar weten we een continue groei te realiseren", stelt Paul met gepaste trots. Zo werden er in 2022 meer dan 10.000.000 cartons verwerkt door Kersten. Eén van de redenen dat deze groei bewerkstelligd kan worden is de onderscheidende collectie, bestaand uit 7.200 artikelen, waarvan 4.500 op voorraad. De kersverse producten zijn te zien in de compleet vernieuwde showroom te in Nieuwegein.


Carola van der Kooij en Paul Brouns in de showroom van Kersten.

Enthousiasme in de showroom
De afgelopen tijd is de gehele showroom van 1200 m2 op de schop genomen. Nu worden de deuren geopend om de Lente/Zomer collectie 2024 te tonen tijdens het showroomevent. "Hoewel de vraag vanuit de markt een tijdje wat minder was, trekt deze nu weer aan. Klanten zijn inmiddels weer enthousiast en de vraag naar decoratie blijft nog steeds groeien", merkt Carola op.


Thema Ciao Bella. Waan je direct op het Italiaanse platteland of struinend door de idyllische straten om daarna neer te strijken op een zonnige terras met een prachtig uitzicht.

16 stijlkamers
Met maar liefst 16 stijlkamers in de showroom merken ze bij Kersten dat bezoekers steeds meer tijd nemen om de diverse collecties te verkennen. "De nieuwigheden zijn te verdelen in vier stijlgroepen: landelijk, trendy, klassiek en modern. Door deze te combineren krijg je een verrassende mix van producten."

Hoewel beurzen weer actief zijn zoals voorheen, blijft ook de online aanwezigheid belangrijk. Digitale showroombezoeken onder leiding van een accountmanager worden nog steeds aangeboden, waardoor klanten gemakkelijk kunnen ontdekken wat Kersten te bieden heeft. "Binnen de multichannel strategie zien we dat de webshop en de digitale showroom zeer belangrijk blijven. Niet alleen voor het plaatsen van een order maar zeker ook voor de inspiratie en te ontdekken wat Kersten te bieden heeft", vult Paul aan.


Thema Fashion Queen. Een thema waarbij het hart van een fashionista sneller gaat kloppen. Vol met unieke eye-catchers en kleur voor de klant met lef.

Conceptmatige collecties met eigen designs
De collecties worden conceptmatig opgebouwd door een mix van verschillende productgroepen, materialen en trendkleuren. "Deze concepten kunnen compleet geleverd worden met bijbehorend beeldmateriaal en behang, hiermee helpen we de klant om het perfecte plaatje te creëren", zegt Carola.

Overigens is een aanzienlijk gedeelte van de noviteiten eigen ontwikkeling. "We willen niet alleen de grote spelers bedienen die klantspecifieke producten verkopen. Iedereen verdient het om unieke producten aan te kunnen bieden. Ook de kleinere retailer", benadrukt Carola.


Thema Ton-Sur-Ton kenmerkt zich door neutrale tinten uit eenzelfde kleurenpallet, die goed verkopen in de huidige markt.

Stap naar hogere segment
De afgelopen vijf jaar is de exclusiviteit van het assortiment steeds belangrijker gemaakt. Kersten heeft een stap gemaakt van het middensegment naar het middel-/hoogsegment. "We willen ons nog beter onderscheiden van de concurrent en niet meer in dezelfde vijver vissen", legt Paul uit. Mede door deze focus heeft het bedrijf al jaren lang een continue groei weten te realiseren. Vandaar is het niet vreemd dat deze lijn door wordt getrokken.

Benieuwd naar de nieuwe collecties van Kersten? Maak een afspraak via deze link. Geen tijd om langs te komen? Dan is een deel van de noviteiten te bewonderen tijdens Maison&Objet in Parijs (Hal 5A R102-S101).



Meer informatie:
Kersten BV
Galvanibaan 14
3439 MG Nieuwegein
+31 30 60 01 800
[email protected]
www.kerstenbv.nl