Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Theo Eichholtz (55) door ziekte overleden

Theo Eichholtz is zondag 9 juli op 55-jarige leeftijd overleden. Hij was de grondlegger van de gelijknamige groothandel, die de laatste jaren vooral als designmerk wordt gezien.

'Het is moeilijk voor te stellen dat Theo zijn strijd moest opgeven', meldt de directie van het bedrijf op de website. 'Theo vocht met een enorme wilskracht. Voor Theo was Eichholtz een verlengstuk van zijn familie. Hij was een gedreven ondernemer in hart en nieren. Een visionair. En een maker van indrukwekkende collecties.

Theo begon zijn bedrijf in 1992 met het inkopen van antieke meubelen uit Azië. Vervolgens breidde hij zijn collecties uit met zowel vintage stukken als zijn eigen ontwerpen, met de kenmerkende, luxueuze en iconische Eichholtz-handtekening. Inmiddels levert Eichholtz haar collecties aan gespecialiseerde retailers en interieurontwerpers in meer dan 100 landen.

Ook tijdens zijn ziekte hebben we nauw contact met Theo gehouden. Tot de laatste dagen. Over zijn behandeling en zijn focus op zijn gezin. Zowel over de collectie als over nieuwe ontwerpen en ideeën. En over onze plannen voor de toekomst.

Theo keek uit naar de toekomst van Eichholtz. Zijn heengaan laat een enorme leegte achter. Maar zijn erfenis van kennis en expertise is even geweldig. Zijn opvolging binnen het bedrijf - ons creatieve team onder leiding van Edwin van der Gun - heeft hij al jaren geleden persoonlijk geselecteerd en opgeleid. Dit vervulde hem met trots en groot vertrouwen.

Onlangs noemde Theo zijn Eichholtz 'een zelfverzekerd bedrijf met een ijzersterke formule en een enorm groeipotentieel'. Dat vertrouwen delen we met Theo.

Zijn verlies maakt ons alleen maar vastberadener om onze gedeelde visie waar te maken.

Onze liefde en steun gaat uit naar zijn vrouw en dochter, naar zijn familie, vrienden en geliefden.'

In uw naam gaan wij verder. Onze liefde en gedachten gaan uit naar zijn vrouw en dochter, familie, vrienden en dierbaren van Theo.

Namens het wereldwijde Eichholtz-team,
MICHIEL HERKEMIJ, CHIEF EXECUTIVE OFFICER
RUBEN ALEBREGTSE, CHIEF FINANCIAL OFFICER
EDWIN VAN DER GUN, CHIEF CREATIVE OFFICER



Commerciële groothandel
Theo Eichholtz richtte zijn bedrijf in 1992 op. Met een achtergrond in de commerciële groothandel begon hij te werken in de antiekindustrie en importeerde hij terug naar Nederland. Wereldwijde reizen brachten hem naar Azië met de bedoeling de beste vintagestukken te kopen en deze te exporteren naar zijn thuisland en vervolgens door heel Europa te verkopen. Dat idee lanceerde Eichholtz en evolueerde uiteindelijk tot het bedrijf dat het nu is.

Vier jaar geleden verkocht de Bloemendaler zijn bedrijf in meubilair en verlichting voor vele tientallen miljoenen euro's. Wel behield hij een minderheidsaandeel. Vorig jaar, in 2022 stond hij in de Quote 500 op
de 148e plek, goed voor een vermogen van 295 miljoen euro.

Het door Theo Eichholtz opgerichte bedrijf maakte vooral het laatste decennium een stormachtige groei door. Niet alleen in de Benelux en tal van andere Europese en Oosterse landen, maar ook in Amerika - in High Point (North Carolina), waar in coronatijd een compleet nieuw kantoor in gebruik werd genomen. Daar had men voor die tijd al de beschikking over een permanente flagshipstore in een vrijstaand gebouw van 20.000 vierkante meter.

Eichholtz is bekend als internationale leverancier van meubels, verlichting en accessoires. Lampen is de grootste productgroep. Het indrukwekkende hoofdkantoor met showroom staat middenin de bloembollenvelden van Noordwijkerhout. Het bedrijf heeft onder aanvoering van Theo een geheel eigen stijl ontwikkeld die zich het beste laat omschrijven als eclectisch, internationaal en 'glamorous'. Eigenlijk modern met veel vintage insteek en klassiekers die in een nieuw jasje zijn gestoken.

Het gerenommeerde merk telt zo'n twintig winkels (met partners) en meer dan 50 concept stores. Wereldwijd is Eichholtz actief in meer dan 100 landen. De grootste afzetmarkt bevindt zich in Engeland, met name in en rond Londen. Daar is warenhuis Harrods de grootste klant.

De redactie van Wonen360 wenst de nabestaanden alle sterkte toe met dit grote verlies.

Hier kun je je condoleance achterlaten.

Daags na dit artikel verscheen het verhaal
Overlijden Theo Eichholtz (55) maakt veel los

Meer informatie:
Eichholtz
Delfweg 52
2211 VN Noordwijkerhout
+31 (0) 252 515 850
[email protected]
www.eichholtz.com